Constructorul britanic Aston Martin a anunțat revenirea în Formula 1 din acest an, odată cu transformarea echipei deținute de miliardarul Lawrence Stroll, acționar al companiei britanice.
Aston Martin va avea din nou echipă de Formula 1, după o pauză de 60 de ani, odată cu oficializarea transformării echipei Racing Point (fosta Force India). Operațiunea a fost prevăzută încă de acum un an, odată cu achiziția unui pachet de acțiuni Aston Martin de către miliardarul Lawrence Sheldon Strulovici, alias Lawrence Stroll. Acesta a plătit circa 200 milioane de euro pentru un pachet de 16,7% din Aston Martin. Stroll este cunoscut pentru investițiile sale în zona de fashion, în companii celebre precum Pierre Cardin, Ralph Lauren, Tommy Hilfiger sau Michael Kors. El deține și un circuit de curse în Canada.
Aston Martin a avut în ultimii ani participări în diverse competiții sportive, în care și-a adjudecat mai multe trofee, însă Formula 1 reprezintă de departe cea mai prestigioasă participare la care râvnește orice brand auto sport. Ultima participare a Aston Martin în Formula 1 a fost în 1960. Au existat mai multe încercări de revenire, fără succes, echipa fiind sponsor, într-o perioadă, al echipei Red Bull.
Prima participare din 2021 a Aston Martin în Formula 1 va fi la Melbourne, în luna martie, în cadrul Marelui Premiu al Australiei.
CITEȘTE ȘI Cele mai vândute mașini din Europa în 2020: Dacia Sandero și Duster au ieșit din Top 10. Ford Puma, în creștere de popularitateCompania britanică precizează că va prezenta componența echipei în luna februarie, fiind cunoscut deja faptul că pilotul Sebastian Vettel a plecat de la Ferrari pentru a se alătura echipei lui Stroll. Alături de el, din echipă va face parte Lance Stroll, fiul patronului echipei, care are deja mai multe participări în Formula 1, cu mai multe clasări pe podium.
În sezonul 2021 al competiției Formula 1 se anunță mai multe schimbări în cadrul echipelor, printre acestea numărându-se și transformarea echipei Renault în Alpine, în cadrul unui proces complex prin care noul CEO al companiei franceze, Luca de Meo, dorește să promoveze mai intens brandul Alpine. Renault a pierdut, în același timp, contractul de furnizor de motoare cu o altă companie de top, McLaren, care i-a preferat pe foștii parteneri de la Mercedes-Benz, împreună cu care au realizat un parcurs de excepție, timp de aproape 20 de ani.