În România au fost fabricate anul trecut 359.306 de autovehicule, cu 7,2% mai puține decât în 2015, în contextul în care producția modelului Dacia Logan la Mioveni a scăzut cu 47,2% în 2016, iar exporturile totale de autovehicule au scăzut cu 8,2%, potrivit datelor publicate joi de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
În luna decembrie a anului trecut au fost fabricate 21.561 autovehicule, cu 40,5% mai puține decât în luna precedentă, scrie News.ro.
Din numărul total de autovehicule fabricate în 2016, 320.457 unități au fost produse de către Dacia, iar restul de 38.849 unități de către Ford.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Modelul Dacia Duster a înregistrat cea mai mare producție în 2016, cu 190.825 unități, în creștere cu 11,9% față de 2015, urmat de Dacia Sandero (51.778 unități, cu 10,8% mai puțin decât în 2015), Dacia Logan MCV (40.840 unități, +0,6%), Ford B-MAX (38.849 unități, -19%) și Dacia Logan (37.014 unități, -47,2%).
Vânzările de autovehicule noi au crescut, în România, în 2016 cu 17,8% față de 2015, până la 142.020 de unități.
România a exportat anul trecut 326.089 de autovehicule, în scădere cu 8,2% comparativ cu anul anterior. Către export a mers 90,7% din producția națională de autovehicule din 2016, față de 91,7% în 2015.
Cel mai exportat model în anul 2016 a fost Dacia Duster (183.860 unități), în creștere cu 13% față de 2015, urmat de Dacia Sandero (44.317 unități, -15,1%), Ford B-MAX (38.857 unități, -19%), Logan MCV (37.560 unități, -1,3%) și Dacia Logan (21.495 unități, - 60,5%).
În martie 2016, Ford a anunțat că va investi 200 de milioane de euro la fabrica pe care o deține la Craiova, unde va construi un al doilea model, mini-SUV-ul EcoSport, începând din toamna anului 2017.