Ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, anunță semnarea indicatorilor tehnico-economici pentru tronsonul Pașcani – Suceava din A7 și precizează că, în următorii ani, ministerul are nevoie de 10 miliarde de euro pentru a plăti cofinananțarea proiectelor europene aflate în derulare în domeniul transporturilor.
”Am semnat astăzi indicatorii tehnico-economici pentru tronsonul Pașcani – Suceava din A7, un pas vital pentru finanțarea legăturii întregii regiuni a Moldovei cu Bucureștiul. Tronsonul acesta este amplasat pe raza județelor Iași, Suceava și Botoșani și va asigura legătura între tronsoanele Bacău - Pașcani (deja în execuție) și Suceava-Siret, aflat în proiectare”, spune Boloș.
Acesta precizeaz că, în valoare de 9,2 miliarde lei, investiția este finanțată din bani europeni prin Programul Transport și de la bugetul de stat, cuprinzând inclusiv lucrările de infrastructură auxiliară și alte costuri asociate.
Lungimea totală a traseului este de 62 kilometri, structurat în două loturi.
”Pentru că tot vorbeam zilele trecute despre planificare, A7 este dovada că printr-o abordare strategică poți să pui bazele unor proiecte de amploare. Faptul că nu am fi putut asigura finanțarea intregii investiții printr-un singur instrument nu a fost un impediment. A7 este rezultatul unei strategii care implică coordonarea și utilizarea eficientă a resurselor de care dispunem din bani europeni. Porțiunea Ploiești-Buzău-Focșani-Pașcani este finanțată prin PNRR, iar continuarea până la Siret prin Programul Transport 2021-2027”, a mai transmis ministrul de Finanțe.
Acesta explică că Romînia are nevoie, în următorii ani, de 10 miliarde de euro doar pentru a plăti cofinanțarea proiectelor europene din transporturi.
”Mulți uită că pentru a accesa fondurile europene aferente sectorului de transport, MF trebuie să asigure partea de confinanțare din bugetul național. Pentru următorii ani avem nevoie de 10 miliarde de euro care să acopere toate aceste proiecte în care suntem angrenați”, a mai scris Boloș.