Directorul general în ANPC Paul Anghel a anunțat că un pasager poate primi compensații din partea transportatorului aerian doar dacă solicită acestuia acest drept în scris și/sau dacă depune o reclamație la ANPC. Acest lucru este valabil în cazul anulării cu mai puțin de 14 zile a zborului sau în cazul întârzierii prelungire a zborurilor.
“În situația în care sunteți un pasager de transport aerian cu drepturile afectate în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului de stabilire a unor norme comune în materie de compensare și de asistență a pasagerilor, în cazul: refuzului la îmbarcare, anulării cu mai puțin de 14 zile înainte zbor, sau în cazul întârzierii prelungite a zborurilor (o întârziere de cel puțin trei ore la sosire)”, a declarat Paul Anghel.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
El a explicat cum pot fi primite compensații din partea transportatorului aerian, scrie News.ro.
“Aveți dreptul să primiți compensații din partea transportatorului aerian doar dacă solicitați acest drept în scris (conform politicii operatorilor economici) acestuia și/sau dacă depuneți o reclamație la ANPC - Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor! Wizz Air, Hisky, Ryanair, Lufthansa, Air Connect, Tarom, Aeroitalia și Austrian Airlines se află pe lista companiilor care au anunțat modificări considerabile ale orarului de zbor în vara anului 2023. Aveți în vedere că firmele de claim(firme de recuperare a despăgubirilor pentru zboruri anulate sau întârziate) pot percepe comioane de până la 30%+tva din valoarea despăgubirilor!” – a mai anunțat Paul Anghel.