Comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au verificat peste 400 de comecianți de pneuri uzate din toată țara și în urma neregulilor găsite au fost date amenzi de 1,2 milioane de lei. Ei au oprit definitiv de la vânzare 8.200 de bucăți de pneuri și temporar peste 20.000 de bucăți.
Reprezentanții ANPC au anunțat că au desfășurat, la nivelul întregii țări, în perioada 16 – 27 septembrie, o serie de acțiuni de verificare pentru a verifica respectarea prevederilor legale la comercializarea pneurilor uzate, ca parte a unei tematici de control.
Au fost verificați 438 de operatori economici, la 382 dintre aceștia constatându-se abateri de la legislația în vigoare, scrie News.ro.
În urma deficiențelor constatate comisarii ANPC au dat 273 de amenzi, în valoare de circa 1,2 milioane lei, au oprit temporar de la comercializare peste 20.000 de bucăți de pneuri și definitiv aproximativ 8.200 de bucăți în valoare de peste 700.000 lei.
“Siguranța consumatorilor rămâne o prioritate absolută pentru ANPC. Prin aceste acțiuni de control, ne propunem nu doar să aplicăm legea, ci și să protejăm viețile celor care depind de produse esențiale, cum sunt pneurile, pentru siguranța în trafic. Este inacceptabil ca pe piață să existe produse care pot pune în pericol utilizatorii din cauza lipsei de conformitate sau a depozitării necorespunzătoare. Vom continua să luăm măsuri ferme pentru eliminarea acestor situații”, a declarat Sebastian Hotca, președinte interimar al ANPC.
Principalele nereguli constatate au fost: lipsa autorizațiilor de funcționare, lipsa informațiilor de bază conținute pe lateralul (flancul) anvelopei referitoare la marcajele producătorului, comercializarea unor pneuri uzate atât pentru anvelopa de vară cât și pentru anvelopa de iarnă, care nu prezintă siguranță pentru utilizatori (tăieturi profunde, crăpături, deteriorări, uzură neuniformă pronunțată); nerespectarea condițiilor de depozitare (depozitarea anvelopelor în exterior, expuse la intemperii, curenți de aer, variații de temperatură, apă); neafișarea la loc vizibil a prețului de vânzare al produselor; lipsa afișării informațiilor privind serviciile prestate – tarife, termen de execuție, garanția acordată.