Angajații Skoda, liniștiți printr-o scrisoare că nu vor concura în segmentul Dacia

Angajații Skoda, liniștiți printr-o scrisoare că nu vor concura în segmentul Dacia
scris 22 oct 2019

Angajații Skoda au fost liniștiți de CEO-ul Bernhard Maier că „nu se vor schimba în viitor” valorile brandului, după ce cehii au început să fie neliniștiți de informațiile privind orientarea Skoda către piața Dacia.

ULTIMA ORĂ Nouriel Roubini, "Dr. Doom", vine în România. Detalii AICI

Bernhard Maier, CEO Skoda, a trimis o scrisoare angajaților prin care le explică faptul că valorile brandului, spațiul, funcționalitate, valoare pentru bani, designul avansat „nu se vor schimba”, potrivit Automotive News. Scrisoarea a fost trimisă ca urmare a îngrijorărilor exprimate de angajați după ce presa germană a publicat informații despre reașezarea mărcilor în grupul VW.

Urmărește-ne și pe Google News

Astfel, potrivit informațiilor neoficiale, Skoda ar trebui să țintească mai mult către clienții Dacia, considerată low-cost de cei de la VW. Potrivit aceleiași repoziționări, SEAT ar urma să devină un brand up-market, astfel încât să fie redusă la maxim suprapunerea brandurilor din grup pe piață. Ziariștii germani l-au citat pe Herbert Diess, CEO-ul VW Group, care spunea că au de suferit toate cele trei mărci, VW, Skoda, SEAT, dacă ele se adresează aceluiași public țintă. În același timp, alți reprezentanți ai grupului german au vorbit despre necesitatea ca mărcile din grup să se evidențieze mai bine, Skoda fiind identificată ca marcă potrivită pentru clienții din Europa de Est.

FOTO Amenințarea Airbus a avut efect: Dăncilă s-a dus repede la Ghimbav și a semnat un acord CITEȘTE ȘI FOTO Amenințarea Airbus a avut efect: Dăncilă s-a dus repede la Ghimbav și a semnat un acord

Skoda a acaparat foarte mult din clienții VW de pe piețele europene, mai ales din Germania, unde SUV-urile dar și sedanurile Superb și Octavia au atras atenția clienților și prin prețurile mai bune. Octavia este cel mai bun exemplu, ea fiind în prezent un produs de succes pe piața germană, în timp ce modelul similar de la VW, Jetta, a fost retras din cauza vânzărilor tot mai slabe. reprezentantul sindicatelor din VW în board-ul companiei, Bernd Osterloh, a criticat anterior faptul că Skoda are acces la cele mai noi tehnologii ale mărcii germane. Acesta a criticat și faptul că noua uzină a grupulu ar putea fi administrată de Skoda și nu de VW.

În această logică, Skoda ar trebui să se concentreze pe mașini cu prețuri între 10.000 și 20.000 de euro, mai spun jurnaliștii germani care citează membrii ai board-ului companiei. În acest interval se regăsesc astăzi o parte din produsele Dacia.

SEAT și-a oprit producția din cauza demonstrațiilor din Barcelona CITEȘTE ȘI SEAT și-a oprit producția din cauza demonstrațiilor din Barcelona

Bernard Maier, CEO Skoda, a explicat angajaților în scrisoarea sa că „revizuirea poziționării brandurilor este o misiune esențială pentru departamentul de strategie al unei corporații multi-brand. Este un proces normal”.  Dar el a argumentat cu faptul că decizia de a construi o fabrică pentru modelul de top Superb, împreună cu VW Passat, arată încrederea grupului în această marcă.

Scrisoarea lui Maier mai vorbește despre angajamentele care fac din acest brand unul puternic.

Skoda a reușit să genereze profituri mai mari pentru grup decât a făcut-o marca de bază VW, cu o marjă a rpofitului de 9,7% în 2017 și 8% în 2018. În prezent Skoda înregistrează scăderi ale veniturilor și vânzărilor, din cauza declinului pieței chineze.

viewscnt
Afla mai multe despre
skoda concurent dacia
scrisoare bernard maier skoda
repozitionare skoda