Tribunalul București a respins ca inadmisibilă cererea directorului general al Metrorex SA, Ștefan Paraschiv, privind suspendarea Contractului Colectiv de Muncă, care prevede o creștere salarială de 18% în plină pandemie.
Decizia nu este definitivă și poate fi atacată cu apel.
Potrivit unui comunicat remis miercuri de "Unitatea" - Sindicatul Liber din Metrou (USLM), directorul general al Metrorex SA a formulat o acțiune având ca obiect o cerere de ordonanță președințială pentru suspendarea efectelor CCM Metrorex 2020-2021, scrie Agerpres.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Dacia Duster, livrat fără navigație, în Franța, din cauza crizei semiconductorilorUSLM consideră că această acțiune are scopul suspendării drepturilor legale acordate angajaților Metrorex, pe care îi descrie drept o categorie socio-profesională vitală, care a asigurat, atât în perioada stării de alertă cât și în perioada stării de urgență, transportul în condiții de siguranță pentru cetățenii municipiului București și nu numai.
Organizația sindicală din Metrorex subliniază că salariații de la metrou nu au beneficiat de muncă la domiciliu sau de zile libere suplimentare, în contextul în care alte categorii socio-profesionale au beneficiat de aceste drepturi, în timpul în care angajații Metrorex au desfășurat o activitate intensă în beneficiul tuturor cetățenilor și au asigurat mobilitatea urbană, pentru buna funcționare a economiei.
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat, la finalul lunii martie, că Metrorex va ajunge în insolvență, dacă sindicatele nu acceptă fie o renegociere a creșterilor salariale, fie disponibilizări, întrucât veniturile companiei nu acoperă aceste cheltuieli.
CITEȘTE ȘI LISTA Prețuri Dacia Duster face-lift: posibile scumpiri pentru piața din România"Legat de salarizare și de personal, s-a bătut cu cărămida în piept domnul Rădoi că nu se schimbă nimic, rămâne la fel personalul, rămân la fel salariile. Asta este matematic imposibil. Contabil imposibil. Pentru că, în bugetul prevăzut, veniturile Metrorex nu acoperă plata salariilor la nivelul actual pentru angajații actuali. Așa că există doar variante matematice simple: ori se acceptă de către angajați o renegociere și eventual acea creștere de 18% să nu mai aibă loc sau să aibă loc în viitor, eșalonat, ori se ajunge la disponibilizări, ori mai există și varianta a treia, care este din punctul meu de vedere, cel mai puțin fericită, dar dacă nu există înțelegere, se va ajunge acolo, și anume insolvența. Iar o companie care intră în insolvență are libertăți mari de a face și concedieri, și tăieri de salarii. Nu este un scop în sine, aceste concedieri sau tăieri de salarii, ci este vorba de sănătatea economică a unei companii, căreia îi lipsesc veniturile pentru a acoperi acele salarii", a precizat ministrul Transporturilor.
Ulterior, pe 22 aprilie, președintele USLM, Ion Rădoi, a subliniat că angajații Metrorex ar putea organiza oricând o nouă acțiune de oprire voluntară a lucrului, în afara sindicatului, în cazul în care conducerea metroului va disponibiliza angajați sau va tăia din salarii.