Datele privind înmatriculările de autovehicule din România arată că, în pofida unei scăderi procentuale, înmatriculările au crescut față de lunile anterioare, chiar dacă în comparație cu luna similară din 2019 volumul este mai mic.
Așa cum a anunțat Profit.ro, pe baza datelor statistice ale DRPCIV, în iulie au fost înmatriculate cu 42,4% mai puține autovehicule în România, însă tendința de creștere a pieței, în raport cu lunile anterioare, este vizibilă. Analizele făcute de APIA arată că volumul mare înregistrat în 2019, la care se raportează acum luna iulie 2020, a fost mare ca urmare a unor limite impuse de regulamentele de omologare. Anul trecut, în iulie, erau înmatriculate 22.975 autoturisme, un număr record pentru 2019, aproape dublu față de luna anterioară. Acum, numărul de autoturisme înmatriculate a fost de numai 12.816, însă este de asemenea cel mai ridicat din 2020.
Potrivit datelor oficiale, au fost înmatriculate, în total, 14.687 autovehicule (autoturisme, vehicule comerciale ușoare și grele, minibuze si autobuze).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Analiza pe mărci arată că înmatriculările din 2020 sunt conduse de Dacia, cu 20.252 unități, urmată de Volkswagen, cu 5.779 unități, Renault 5.667 unități, Skoda, 5.000, Ford 4.905 unități, și Hyundai cu 4.064 unități.
Pe segmentul de autoturisme (-44,2% în luna iulie 2020 față de iulie 2019, -34,0% pe cele 7 luni), cele mai vândute mărci sunt Dacia, cu 18.950 unități (-33,8% față de 2019, cotă de piață 30,7%), Skoda 5.000 unități (-34,6%, cotă de piață 8,1%), Volkswagen cu 4.880 unități (-24,5%, cotă de piață 7,9%), Renault - 4.678 unități (-44,3%, cotă de piață 7,6%) și Hyundai - 4.064 unități (-8,9%, cotă de piață 6,6%).
Pe modele, Dacia Logan este cel mai bine vândut model după 7 luni din 2020 cu 8.353 unități (-46,6% comparativ cu anul trecut), urmat de Dacia Duster, 4.731 unități (-25,9%), Dacia Sandero, 4.576 unități (-7,6%), Renault Clio, 2.074 unități (-44,6%) și Skoda Octavia, 1.795 unități (-39,0%).
Pe clase, în acest moment, toate segmentele sunt pe minus, iar SUV-urile domină piața, în continuare, cu o pondere în total piață de 38,7%, acesta înregistrând și o scădere sub media pieței (-25,4% față de -34,0%). Segmentul C, cu 33,5% din total piață este pe locul secund, iar pe locul al treilea, în ușoară creștere în ultimele luni, segmentul B, care reprezintă 20,6% din total piață.
În funcție de tipul de combustibil statistica transmisă de APIA relevă faptul că, în luna iulie 2020, ponderea autoturismelor diesel a fost superioară celei înregistrate în luna precedentă, (22,7% în iunie). Și pe întreg anul, autoturismele diesel înregistrează o creștere a cotei de piață, 28,3% comparativ cu 26,6%, în 2019.
Pe primele 7 luni ale anului 2020, autoturismele pe benzină continuă să dețină cea mai mare pondere, respectiv 65,6% din total (în scădere față de cota înregistrată anul trecut, 69,5%).
Autoturismele electrificate, electrice 100% și hibride plug-in, precum și cele hibride (care dispun de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă)
Deși piața auto este în scădere puternică, această categorie de autoturisme înregistrează, pe ansamblul ei, un volum în creștere (+3,6%), comparativ cu perioada similară a anului trecut.
O creștere mare, de 38,6%, a fost înregistrată la autoturismele 100% electrice și una mult mai consistentă, de 115,1%, la cele hibride plug-in. În același timp, autoturismele hibride care dispun de propulsie electrică (nu sunt incluse cele mild hibrid), înregistrează după primele 7 luni din 2020, o scădere (-11,5%).
În această categorie, a vehiculelor electrificate, care beneficiază de subvenții în Programul Rabla, cele mai vândute mărci au fost Renault (285 unități), Skoda (213 unități) și BMW (132 unități).
APIA anticipează o creștere față de anul anterior, ca urmare a Programului Rabla, fiind înregistrate peste 1.400 rezervări de autoturisme electrice și hibride plug-in față de numai 800 anul trecut ( o creștere de 75% a cererii).
O altă analiză de interes este cea referitoare la autoturismele cu tracțiune integrală (4x4). După 7 luni din 2020, acestea reprezintă 21,4% din totalul achizițiilor, la un volum total de 13.201 unități, în scădere cu 27,4% față de 2019.
Nu în ultimul rând, raportul achizițiilor private, față de cele făcute de firme, arată că 58% din total au fost făcute de companii.