Renault își va reorienta strategia de modele, de la segmentele mici la segementele mari, în special compact și compact superior. Familia Dacia ar putea să fie afectată de noua strategie, toate modelele sale fiind construite pe platforme de segment B.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Noul CEO al Renault Group schimbă radical filosofia produselor grupului, pentru a o adapta la realitatea pieței din Europa. Mașinile compacte (clasa C) au devenit cel mai vândut segment al pieței, aici fiind incluse și SUV-urile compacte, și asta în detrimentul mașinilor subcompacte (clasa B), care și-au pierdut tot mai mult din popularitate.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Luca de Meo a sesizat însă un dezechilibru major în portofoliul Renault: 70% din vânzările grupului sunt asigurate de modele subcompacte: Renault Clio, Dacia Sandero (și versiunea Renault Sandero), Renault Captur, Dacia Duster. Problema este că segmentul, din cauza prețurilor limitate, nu asigură un profit suficient de mare pentru ansamblul businessului.
Despre Dacia, Luca de Meo a spus deja că „este un miracol” și că „face bani”. Asta ar putea aduce două alternative de schimbare pentru marca românească: să preia misiunea de a vinde mașinile mici, în cadrul grupului, iar marca Renault să se reorienteze către segmentele superioare, ori, a doua variantă, să-și extindă gama de produse către segmentele C și C+, pentru a deveni și mai profitabilă.
De Meo a declarat că noua gamă a Renault, care pune accent pe modele compacte, va fi disponibilă începând cu finalul anului 2022, după cum scrie Automotive News. Vedeta gamei va fi un nou SUV compact, complet electric, dezvoltat pe o platformă dedicată. Cel mai probabil este vorba despre versiunea Renault a SUV-ului electric Arya, prezentat deja de Nissan.
La începutul anului 2021, Luca de Meo va prezenta noul plan strategic. „Sunt un tip orientat spre produse, așa că primul lucru pe care trebuie să-l atac este portofoliul de produse”, a spus de Meo. „În scurt timp, a trebuit să refacem planul de produse pentru a pune banii în segmentele mai profitabile și în creștere”. El a mai spus că, în ultimele patru săptămâni, el și executivii Renault au luat mai multe decizii referitoare la produse decât a făcut-o în ultimii doi ani.
De Meo a explicat că Renault trebuie să se întoarcă în „inima pieței europene”, în „centrul de greutate” al acesteia, care este segmentul C și C+. El și-a amintit că, în urmă cu 23 de ani, când a plecat de la Renault, tocmai erau lansate modelele din familia Megane/Scenic. „Asta a schimbat compania și noi trebuie să facem la fel”. Noul CEO al Renault Group a spus că este periculos pentru companie să aibă 70% din volumele vândute reprezentate de mașinile mici.
CITEȘTE ȘI Audi ieftinește SUV-ul electric e-tron și îi crește autonomiaDacă ne uităm la lista celor mai vândute automobile din Europa, putem observa cu ușurință că, în timp ce VW are modele compacte, Golf, Tiguan, în top, Renault excelează cu Clio și Captur, alături de Dacia Sandero. În schimb, Megane, modelul compact al Renault, se află abia pe locul opt în segmentul compact, fiind depășit de rivalii de la VW, Peugeot sau Ford. La fel, la SUV-uri compacte, Kadjar a fost anul trecut pe locul șapte, iar în primul semestru al anului este pe 14, la mare distanță de rivalii săi, fiind depășit inclusiv de modelele coreene ale Kia și Hyundai, de cele ale Peugeot și Citroen, de Skoda și SEAT.
Renault va avea, în același timp, o misiune dificilă, odată cu decizia de reducere a portofoliului cu 20%, prin eliminarea modelelor nevandabile, în special monovolume.
Pentru a-și duce la bun sfârșit planul, Luca de Meo a recrutat unii dintre cei mai buni designeri din industria auto europeană, o echipă de „superstaruri”după cum i-a numit pe designerii Peugeot, Gilles Vidal, și SEAT, Alejandro Mesonero – Romanos, care i se alătură lui Laurens van den Acker. „Designul este unul dintre marile motive pentru care cumperi o mașină, de aceea vrem să fim foarte purnici la asta. Ne dă șansa să ne diferențiem între mărci”, a spus Luca de Meo.
El a punctat la acest capitol avantajul pe care vrea să-l dea în continuare mărcii Dacia, printr-o mai puternică identitate.