În primele 8 luni ale anului 2018, Tarom s-a situat pe locul întâi din punct al numărului de curse cu incidente raportat la volumul total al zborurilor, cu 1,2 incidente la 100 de zboruri, arată o analiză Flight Refund, companie specializată în obținerea despăgubirilor pentru pasageri. La polul opus s-a situat Air France, cu o pondere de aproape 4 ori mai mare a incidentelor, de 4,6%.
În primele opt luni ale anului, cele șase companii naționale active în România - Tarom, LOT, Czech Airlines, Lufthansa, Air France și British Airways, au înregistrat în total 981.189 de zboruri și un procent mediu de incidente de 2,9%. Sub media s-au clasat Tarom, cu 1,2%, Czech Airlines cu 1,6%, British Airways cu 2% și Lufthansa, cu 2,6%.
Doar Air France a înregistrat un procent peste medie de 4,6 incidente la o sută de zboruri. Rezultatele slabe înregistrate de către operatorul francez și cel german sunt efectul direct al grevelor din prima parte a anului care au condus la anularea a sute de zboruri și a unei greve a controlorilor de trafic în Germania.
De remarcat că o analiză anterioară a Fligft Refund a arătat că, cel puțin în România, companiile tradiționale au înregistrat o pondere dublă a incidentelor de zbor față de transportatorii low cost. Astfel, anul trecut în România, companiile tradiționale au avut un procent de 0,42% din totalul zborurilor înregistrate. În cazul curselor low cost, ponderea a fost de 0,22% din total, adică jumătate din procentul curselor companiilor tradiționale.