Potrivit unei analize referitoare la activitatea mai multor companii din industria auto din România, în acest moment, într-un scenariu sever, EBIDTA din industrie ar putea scădea cu până la 19 miliarde de lei, de la aproximativ 13,4 miliarde lei prognozate la -5,5 miliarde lei, ajungând în teritoriu negativ, în timp ce pierderile din vânzări s-ar putea cifra la 67 miliarde de lei.
După cum se precizează în analiză, multe piețe au înregistrat o reducere dramatică a vânzărilor de vehicule noi, chiar cu peste 80% la cele care au avut o expunere maximă. Chiar dacă jucătorii din industria auto (producători de echipamente originale/OEM-uri, furnizori, dealeri) sunt mult mai bine poziționați acum decât au fost în criza din 2008-2009, deoarece și-au îmbunătățit fluxul de numerar, au mărit capacitatea de utilizare, și-au schimbat portofoliile de produse pentru a răspunde cererii cumpărătorilor și au instituit o disciplină mai mare prin stimulente de vânzare cu amănuntul, ei sunt vulnerabil la o scădere de 20% a volumului vânzărilor (un rezultat în limita celor două scenarii considerate mai probabile).
Analiza a fost realizată de Boston Consulting Group și urmărește două scenarii de scădere, 20% și respectiv de 40%, moderat și sever, cu impactul potențial asupra industriei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pentru a răspunde pericolului, specialiștii spun că, la nivel global, companiile răspund deja acestei crize prin accesarea liniilor de credit, închiderea fabricilor, trimiterea angajaților în concediu, amânarea sau reducerea salariilor executive și amânarea investițiilor în programele viitoare.
Pentru companiile din România, autorii studiului sugerează o serie de măsuri pentru a limita impactul scăderii pieței:
- Reechilibrați lanțul de aprovizionare și profitați de criză pentru a muta în România o parte cat mai mare din producția de părți și componente care acum este făcută în alte țări (inclusiv China).
-Concentrați-vă activitatea pe programele de vehicule care s-au dovedit a fi mai rezistente pe timpul crizelor.
-Identificați mijloace de stimulare a vânzărilor de vehicule noi: România este dominată de câțiva ani (cu mult timp înainte de criza COVID-19) de vânzările de vehicule second-hand, care în multe cazuri generează și probleme pentru mediu (din cauza emisiilor mai mari) și, chiar pentru siguranța traficului. În acest context, măsurile guvernamentale pentru descurajarea cumpărării autovehiculelor second hand, prin impozitarea pe bază de poluare pot ajuta mediul și economia.
- Lansați un program comercial de vânzări pentru a vă conecta cu consumatorii și a găsi modalități care să vă ajute să vă diferențiați de competitori.
- Implementați reguli de măsurare a eficienței vânzărilor pentru a stimula și recompensa echipele de vânzări.
- Creșteți eficiența rețelei de distribuție / dealerilor, pentru a reduce costurile și a păstra numerarul.
- Reactivați vânzările în rândul clienților prin micro-segmentarea regiunilor specifice, optimizați cheltuielile de marketing prin stabilirea vehiculelor potrivite, utilizați canalele digitale pentru a vă conecta cu clienții în moduri noi sau pentru a sprijini dealerii și gestiona pro-activ brandurile.