Surpriză pe piața auto, unde datele APIA (Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile) relevă o contractare a pieței în luna martie. Dat fiind faptul că înmatriculările vin cu o întârziere de până la 90 de zile, este de așteptat ca abia în luna mai Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) să confirme scăderea pieței.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Vorbim despre automobile care au fost comandate, facturate și livrate clienților. În tot procesul pieței auto, lipsește ultimul pas, dat de înmatriculări, care este întârziat de cele 3 luni în care cumpărătorii pot circula cu numele provizorii.
Potrivit datelor APIA, cea mai mare scădere a fost înregistrată pe piața de autoturisme autohtone, unde procentul este de peste 30%, cu 2.734 autoturisme livrate, față de 3.942 livrate în martie 2018. Pe segmentul de autoturisme de import, scăderea a fost de numai 1,6%, cu 8.909 livrări, față de 9.050, în martie anul trecut.
În aceste condiții, după primele trei luni, piața auto își menține o creștere mică, de 5,6%, susținută de creșterile din lunile anterioare.
În ceea ce privește evoluția mărcilor, primele trei cele mai mari branduri de pe piață, Dacia, Skoda și Volkswagen au raportat fiecare scăderi de peste 4 procente, fiind de altfel și singurele cu scădere din Top 10, pe primul trimestru. În a treia lună, Ford, Renault și Toyota sunt principalele mărci cu scăderi.
Modelele cele mai vândute în martie au fost Logan, Duster și Sandero, însă scăderile cele mai mari au fost generate de unele dintre aceste modele. Pe primele trei luni, Logan are cea mai mare pierdere (-26%), la fel și Sandero (-16,3%), Skoda Octavia și Rapid având și ele pierderi de clienți.