Evoluția pieței auto din România, din punct de vedere al livrărilor, a adus o creștere de 7,6% în luna iunie, cu un rezultat de plus 10,7% după primele șase luni, pentru toate vehiculele, potrivit datelor transmise de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), care prognozează că anul acesta va fi al șaselea an de creștere pentru piața auto.
Datele statistice APIA arată că, pe segmentul de autoturisme, creșterea pieței a fost de 11,9%, cu un volum de 84.300 unități. Comparativ cu înmatriculările, care au întotdeauna diferențe față de livrări, creșterea este mai mică, având 12,6 % avans la înmatriculări, cu un volum de 57.538 autoturisme, ceea ce înseamnă că circa 27.000 de autoturisme noi nu au fost încă înmatriculate sau au părăsit România.
Potrivit APIA, în România, vânzările sunt susținute în continuare, în principal, de companii, care acoperă 57% din totalul achizițiilor de autoturisme realizate în primele șase luni ale lui 2019. În același timp, numărul de autoturisme achiziționate de către persoanele fizice în aceste prime șase luni (36.122 unități) este cu 25,6% mai mare față de 2018, chiar dacă, în 2019, Programul Rabla a demarat cu 1 lună mai târziu Ponderea persoanelor fizice a crescut, astfel, pe ansamblul perioadei analizate, de la 38% în 2018 la 43% în 2019.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Topul vânzărilor pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus, după cum arată APIA, de Dacia, cu 27.642 unități,urmată de către Renault, cu 9.084 unități și Volkswagen 8.388 unități.
Dacia este marca cea mai vândută, la capitolul autoturisme, cu 26.200 unități (31,1% cotă de piață, pe un volum în creștere cu 7,6% față de 2018), urmată de Renault cu 8.182 unități (9,7% cotă de piață, volume în creștere cu 37,0% față de 2018); Volkswagen - 7.418 unități (8,8% din total piață, volume în scădere cu 1,8%), Skoda 6.889 unități (8,2% cotă de piață, volume mai mari cu 1,9%) și Ford 5.168 unități (6,1% cotă de piață, volume mai mari cu 11,9%).
Cele mai vândute autoturisme au fost Dacia Logan, cu 10.973 unități vândute, urmat de Dacia Duster cu 5.981 unități, Dacia Sandero 5.680 unități, Renault Clio - 3.994 unități și Skoda Octavia - 2.468 unități.
O evoluție importantă au avut autoturismele cu motoare pe benzină, care au ajuns la o pondere de 71,6% din vânzări, față de 59% în 2018.
CITEȘTE ȘI O mutare blitzkrieg schimbă șeful BMW. Harald Kruger „își va da demisia” înainte de termenAutoturismele electrice și hibride au ajuns, în primele șase luni ale lui 2019, la o o cotă de piață de 3,5% o creștere de aproape 1 procent, față de anul trecut, cu un vârf de 4,0% în iunie. Cele mai vândute automobile electrice din România, în acest an, au fost Nissan Leaf, cu 169 de exemplare, Renault Zoe, cu 155 unități vândute, Volkswagen e-Golf și e-Up, cu 83 de exemplare împreună, Smart electric, 70 exemplare, BMW i3, 53 de unități, Audi e-tron, 7 exemplare vândute, și Mercedes-Benz, 1 autoturism.