Air France-KLM va crește semnificativ capacitatea de transport, în pofida unui climat economic incert, pentru a-și proteja cota pe o piață a transporturilor aeriene care este inundată de operatorii low-cost, relatează Bloomberg.
Compania va crește în acest an numărul locurilor din aeronavele pe care le operează cu până la 4%, chiar dacă cheltuielile pentru carburanți vor crește cu 150 de milioane de euro, potrivit estimărilor, se arată într-un comunicat publicat vineri.
Acțiunile Air France-KLM au scăzut cu până la 6,4% în urma informațiilor, scrie News.ro
CITEȘTE ȘI FOTO MOL și-a lansat în România prima stație de alimentare a mașinilor electrice, înaintea celor din amplul proiect NEXT-E, anunțat de Profit.ro. România se află la coada UE, dar trendul este în urcare”În condițiile în care intrăm în 2018 cu prețurile petrolului în creștere și cu o concurență tot mai intensă, vom porni în ofensivă”, a afirmat directorul general Jean-Marc Janaillac.
Air France-KLM intenționează să crescă numărul parteneriatelor, pentru a-și proteja poziția pe piața curselor pe distanțe lungi, dar exclude o investiție în operatorul italian Alitalia.
În ultimul an, compania a întrerupt un cerc al pierderilor și nemulțumilor angajaților, iar acțiune sale au crescut cu peste 160%.
Air France-KLM va fi concurată tot mai mult de către Ryanair, care vrea să deschidă prima sa bază franceză, în timp de operatorii low-cost care operează pe distanțe lungi, în frunte cu Norwegian Air Shuttle, aglomerează rutele trans-atlantice.
În 2017, Air France-KLM a mărit capacitatea de transport cu 2,6%, încurajată de rezervările care au indicat o cerere mai mare.
Air France-KLM nu a făcut încă planuri pentru lansarea unei divizii low-cost pentru cursele pe distanțe lungi, a declarat la Bloomerg TV directorul financiar al grupului, Frederic Gagey.
În iulie anul trecut, Air France-KLM a convenit preluarea unei participații de 31% la compania britanică Virgin Atlantic Airways, iar parteneriatele vor deveni tot mai importante, a spus Gagey, care le-a descris drept o armă de răspuns la atacurile concurenței.
Air France-KLM intenționează să reducă cheltuielile pe unitate cu până la 1,5% în 2018, după ce au stagnat anul trecut, cu ajutorul îmbunătățirii productivității, utilizări mai mari a flotei și expansiunii brandului cu prețuri reduse Joon. Estimările exclud previziunea de creștere a costului carburantului.
Profitul operațional al Air France-KLM a crescut cu 42% în 2017, la 1,49 miliarde de euro, a anunțat companie, în timp ce analiștii anticipau un profit de 1,52 de miliarde de euro. Grupul a consemnat o pierdere netă de 274 de milioane de euro ăn urma unor cheltuieli excepționale legate de pensii, în valoare de 1,43 de miliarde de euro.