Agenția americană pentru Protecția Mediului (EPA) a solicitat o serie de informații producătorului auto Mercedes-Benz, în condițiile în care există suspiciuni legate de nivelul emisiilor poluante, informează Reuters.
Un purtător de cuvânt al producătorului auto a declarat că Mercedes cooperează cu agenția de mediu, în timp de reprezentanții EPA nu au dorit să comenteze.
Solicitarea agenției de mediu din SUA vine în contextul în care Mercedes-Benz, divizia de lux a grupului auto german Daimler, este acuzată în instanță că a instalat dispozitive speciale pe modelele diesel, care permit autovehiculelor să încalce standardele de poluare în anumite condiții de mediu.
CITEȘTE ȘI SUA: VW trebuie să vină într-o lună cu o soluție pentru remedierea mașinilor implicate în scandalul emisiilor
Acuzațiile vin din partea proprietarului unui automobil Mercedes din Statele Unite, reprezentat în instanță de Hagens Berman Sobol Shapiro, o casă de avocatură implicată în mai multe procese colective împotriva Volkswagen, care susține că modelele BlueTec sunt dotate cu un dispozitiv care dezactivează sistemele de reducere a emisiilor de oxizi de azot (NOx) la temperaturi mai mici de 10 grade Celsius.
Astfel, la temperaturi scăzute, emisiile de NOx ar depăși de până la 65 de ori nivelul admis de legislația americană.
Daimler a negat acuzațiile, dar a explicat că, în anumite circumstanțe, sistemul de tratare chimică a gazelor de eșapament funcționează la un nivel mai redus pentru a preveni apariția condesului în sistemul de evacuare, care ar putea provoca defecțiuni. Potrivit reprezentanților producătorului auto, acest lucru nu este ilegal.
În septembrie, agenția americană de mediu a acuzat Volkswagen că a utilizat un dispozitiv special pentru a falsifica rezultatele testelor referitoare la emisiile de gaze pentru sute de mii de vehicule diesel vândute în SUA. Dispozitivul permitea limitarea sistemele de control ale emisiilor de gaze în timpul mersului autovehiculului, permițând mașinilor să emită și de 40 de ori mai multe gaze toxice față de limitele permise de legislația americană.
Informația a fost confirmată ulterior de către reprezentanții VW. Aceștia au arătat că dispozitivul, care fasifică nivelul oxizilor de azot (NOx) în timpul testelor antipoluare, a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani, inclusiv în Europa.