General Motors și PSA Group, care pregătesc afacerea anului în sectorul auto prin vânzarea Opel, au pornit discuțiile de la o evaluare a companiei de circa 2 miliarde de dolari, după cum afirmă mai multe publicații germane, care citează surse apropiate de echipele de negociere.
Prețul de 2 miliarde de dolari propus pentru discuții ar fi împărțit în jumătate, 1 miliard cash și 1 miliard datorii. Există însă suficienți factori care ar putea influența această valoare.
Potrivit acelorași surse, se pare că negocierile au fost planificate să fie încheiate înainte de finalul lunii februarie, moment în care ar trebui să fie gata contractul cadru, simultan cu perioada în care PSA Group își anunță rezultatele anuale. O eventuală întârziere ar putea conduce la încheierea discuțiilor, din cauza complexității procesului.
Între timp, autoritățile germane, care își anunțaseră opoziția față de această preluare, și-au nuanțat poziția, afirmând că vor supraveghea discuțiile și întreaga operațiune de cumpărare a Opel. Din aceste motive, este așteptat ca un prim anunț concret privind negocierile de vânzare a Opel către GM să fie făcut săptămâna aceasta.
Până acum, punctele majore pe care cele două părți trebuie să le rezolve sunt legate de menținerea facilităților din Germania și Marea Britanie (unde se produc modele Vauxhall), relația cu sindicatele, inclusiv costurile pe care compania Opel și PSA le-ar avea în urma schimbării de proprietate și raporturile cu autoritățile din cele două țări. Reprezentanții celor două părți implicate, GM și PSA Group au început deja să poarte discuții atât cu liderii de sindicat, cât și cu reprezentanți ai guvernelor și fiecare dintre aceștia și-a arătat dorința de a participa și chiar de a conduce negocierile.
Un detaliu suplimentar este dat și de perspectiva Brexit, care ar pune o presiune suplimentară pe uzinele Opel din Marea Britanie.
În prezent, compania germană Adam Opel AG are circa 34.500 de angajați, din care aproximativ sunt în Germania. Carlos Tavares, CEO PSA Group, și-a arătat disponibilitatea de a păstra atât conducerea actuală a Opel, cât și toate facilitățile din Germania, cu scopul precis de a menține caracterul german al brandului.