CN Aeroporturi București S.A anunță demararea lucrărilor de modernizare a echipamentelor de procesare a bagajelor de cală pe fluxul de plecări, în urma unui contract pe doi ani, în valoare de 21 milioane euro, încheiat cu firma franceză Alstef Automation SAS. Dacă pe perioada derulării lucrărilor, capacitatea va fi resucă cu 25%, la finalizarea lor, capacitatea de procesare a bagajelor pe fluxul de plecări va crește cu 40% și vor fi disponibile și 12 ghișee ”self service drop off”, care permit pasagerului să-și depună singur bagajul de cală, fără a mai apela la ghișeul de check-in.
”Contractul va fi derulat pe o perioadă de doi ani și va asigura înlocuirea sistemului de procesare a bagajelor de cală din aerogara veche Plecări. Sistemul, în funcțiune de aproape 20 de ani, include atât zona check-in, caruselele de bagaje și benzile transportoare aferente, cât și echipamentele de control automat de securitate al bagajelor de cală. Contractul, în valoare de 21 milioane euro, a fost încheiat cu firma franceză Alstef Automation SAS”, precizează compania.
Pe perioada lucrărilor vor fi închise, pe rând, câte una dintre cele două ”insule” de check-in din aerogară (fiecare având 52 ghișee), cu mențiunea că celelalte două insule, din zona nouă a aerogării, vor funcționa la capacitate maximă, scrie News.ro
La finalizarea lucrărilor, capacitatea de procesare a bagajelor pe fluxul de plecări va crește cu 40% și vor fi disponibile și 12 ghișee ”self service drop off”, care permit pasagerului să-și depună singur bagajul de cală, fără a mai apela la ghișeul de check-in.
Singura perioadă mai dificilă pe parcursul derulării proiectului este prima (octombrie 2022 – august 2023), în care capacitatea va fi redusă cu 25%,
După înlocuirea echipamentelor din prima zonă de check-in, capacitatea va reveni la 100%, iar după înlocuirea celor din a doua zonă, capacitatea totală va ajunge la 140% față de cea actuală.
”CN Aeroporturi București, în colaborare cu agenții de handling și celelalte entități implicate, va pune în aplicare măsuri speciale pentru ca, printr-o programare și utilizare eficientă a infrastructurii disponibile, să se evite crearea de neregularități în operarea curselor aeriene și, implicit, să se minimizeze orice disconfort pentru pasageri. În acest sens, recomandăm pasagerilor să se prezinte la aeroport cu 3 ore înainte de ora programată pentru zbor și să efectueze fără întârziere toate formalitățile premergătoare zborului (check-in, control de securitate, control de frontieră)”, dă asigurări compania.