Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav a atins pragul de 200.000 de pasageri, moment de bilanț în care conducerea instituției aeroportuare a anunțat că de la inaugurare s-au transportat, de asemenea, 100 de tone de mărfuri în regim cargo.
Totodată, reprezentanții instituției au lansat un apel către lanțurile internaționale care operează restaurante în aeroporturile din lume să vină și la Brașov.
Conform ministrului Dezvoltării, Adrian Veștea, președinte ales al Consiliului Județean Brașov, care a participat la momentul festiv, prioritatea principală pentru perioada următoare va fi extinderea platformei de îmbarcare și aducerea de noi operatori aerieni pe aeroportul brașovean, pentru a crește numărul destinațiilor.
"Contrar previziunilor scepticilor care au susținut că nu se va zbura niciodată de la Brașov (...), iată, că, astăzi, Aeroportul Brașov este, în unele luni, chiar pe locul nouă dintre cele 17 aeroporturi pe care le are România. Astăzi, am atins cifra de 200.000 de pasageri și am convingerea că, în următoarele luni, va fi pe un trend din ce în ce mai bun și vom fi în primele șase - poate chiar cinci - aeroporturi pe care le are România. Primul obiectiv este extinderea platformei și vom face în așa fel încât toate acele deficiențe cu care ne confruntăm la ora actuală să le rezolvăm. Voi da mai multă încredere companiilor aeriene și îi voi asigura pe brașoveni că vom avea din ce în ce mai multe zboruri de pe aeroportul din Brașov", a declarat Veștea, care va reveni, din octombrie, în funcția de președinte al CJ Brașov, forul tutelar al aeroportului brașovean, scrie Agerpres.
Creșterea numărului de pasageri este principalul obiectiv pe termen lung al conducerii Aeroportului Brașov, deoarece, conform estimărilor specialiștilor, numai după atingerea unui prag de 700.000 de pasageri se poate vorbi despre atingerea unui "zero" în ce privește cheltuielile și veniturile.
"Acel break even - în care veniturile să fie egale cu cheltuielile de funcționare - îl estimez la atingerea pragului de 700.000 de pasageri ceea ce, în timp, ar însemna aproximativ patru ani. Dar, totul este legat de extinderea platformei. Doar cu cea actuală, care are numai patru locuri de parcare, acest interval de timp s-ar prelungi. Trebuie să găsim cea mai bună variantă și o finanțare rapidă pentru ca, anul viitor, această platformă nouă să poată fi dată în funcțiune", a subliniat, la rândul său, directorul Aeroportului din Brașov, Mircea Albu.
O sursă de venit pentru aeroportul brașovean este închirierea spațiilor comerciale din incintă, însă, deocamdată, pentru cele mai mari dintre acestea, spațiul pentru comercializarea în regim duty paid și cel pentru restaurant, care are de 200 de metri pătrați, nu există interes.
Dacă pentru spațiul de duty paid compania câștigătoare a licitației s-a retras înainte de semnarea contractului, situația spațiului în care este proiectat restaurantul, pentru care prețul cerut era de 33 euro/mp, este alta, neexistând chiriași dispuși să realizeze investiția. Astfel. o soluție ar fi aducerea la Brașov a unei companii care are activități similare de alimentație publică și pe alte aeroporturi.
Pe aeroportul din Brașov operează deja retailerul internațional de travel Lagarder care, în ultimii ani, și-a extins activitatea pe mai multe aeroporturi românești
"Am scos spațiile la închiriere - cele pentru duty paid, snak bar, pentru firmele de rent a car, pentru operatori de turism și pentru restaurant. O parte dintre ele s-au dat la prima strigare, o parte la cea de-a doua licitație. Acum reluăm licitațiile pentru duty paid și pentru restaurant, unde prețurile de pornire sunt puțin mai ridicate, astfel încât viitori chiriași nu s-au arătat. Suntem în faza în care, cu un expert, evaluăm spațiile pentru a găsi prețul corect de la care să plece licitația. Când vom avea raportul, vom intra într-o ședință a CJ și, după avizare, vom avea o nouă rundă de licitații", a precizat Albu.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Grecii au adus peste 500 de muncitori la Autostrada Bucureștiului, după ce au fost avertizați de autoritățiEl a adăugat că, nu în ultimul rând, s-a ținut cont de doleanțele pasagerilor, comunicate în cadrul unui sondaj online, una dintre acestea fiind amenajarea unor locuri pentru fumat.
"Am fost interesați să rezolvăm toate doleanțele celor care ne scriu, ținem cont de părerile lor și am rezolvat deja problema semnalată de fumători și am amenajat în spațiul non-Schengen un spațiu pentru fumat. Problema fumătorilor se amplifică atunci când o companie întârzie două-trei ore", a menționat directorului aeroportului brașovean.