Administrația Federală pentru Aviație (FAA) investighează problemele de producție de la fabrica Boeing unde este produs avionul 737 MAX, semnalate de un fost director care a avertizat că presiunea programului și oboseala muncitorilor au subminat calitatea și au mărit riscurile legate de siguranță, transmite Reuters.
Directorul, Ed Pierson, a făcut o legătură între senzorii pentru unghiul de atac defecți ai celor două avioane 737 MAX care s-au prăbușit provocând moartea a 346 de oameni și ceeace a numit ”o situație haotică și alarmantă” din fabrica Boeing care a subminat calitatea și siguranța, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Este alarmant că acești senzori s-au defectat în timpul mai multor curse cu doar câteva luni după ce avioanele fuseseră produse într-o fabrică unde au avut loc probleme frecvente cu cablurile și probleme la testele de funcționare”, a afirmat Pierson în timpul unei audieri în Congres.
”Am asistat la fabrică în haos”, a spus acesta.
În timpul audierii, șeful FAA, Steve Dickson, a confirmat că agenția nu va aproba reluarea zborurilor avioanelor 737 MAX înainte de sfârșitul anului 2019, citând o serie de pași care trebuie finalizați.
Oficiali federali au declarat în aceaată săptămână că este improbabil ca FAA să aprobe reluarea zborurilor 737 MAX înainte de luna ianuarie, cel mai devreme, cu toate că unii oficiali consideră că acest lucru nu se va întâmpla până cel puțin în februarie.
Boeing a avertizat că o întârziere semnificativă a aprobării ar putea să oblige compania să reducă sau chiar să înjumătățească producția avionului, măsură care ar avea repercusiuni de-a lungul lanțului global de aprovizionare.
CITEȘTE ȘI Surpriză: Dacia Duster trece pe GPL, începând de anul viitorParlamentarii l-au întrebat pe Dickson despre o analiză internă a FAA realizată după prima prăbușire a unui avion al companiei Lion Air, de anul trecut, care a sugerat existența unor riscuri serioase de prăbușiri de-a lungul vieții avionului, și au întrebat de ce raportul nu a dus la măsuri mai agresive.
A doua prăbușire a unui avion 737 MAX, al companiei Ethiopian Airlines, a avut loc cinci luni mai târziu.
Dickson a mai spus că Boeing ar putea fi amendată pentru că nu a dezvăluit mai devreme problemele avute de avionul 737 MAX.
După audierea sa, Dickson a vorbit cu unii membri ai familiilor victimelor, care l-au presat să se asigure că nu va mai avea loc o prăbușire similară a unui avion 737 MAX.