Acțiunile Volkswagen au scăzut, în urma unui anunț al celui mai mare producător auto european că va investi până la cinci miliarde de dolari ca parte a societății mixte cu firma americană Rivian Automotive Inc, transmit DPA și Reuters.
La Bursa de la Frankfurt acțiunile VW înregistrau un declin de 1,4%. Anunțul indică valoarea activelor Rivian în software, un domeniu în care Volkswagen este în urmă, în condițiile în care subsidiara sa de software, Cariad, înregistrează de ani de zile pierderi, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Totuși, analiștii de la Bernstein susțin că investitorii sunt îngrijorați de valoarea investiției, în urma reducerii cheltuielilor de capital ale Volkswagen.
"Deși tranzacția are sens din punct de vedere strategic, credem că investitorii ar fi preferat ca VW să vândă active, nu să le cumpere," apreciază analiștii.
În urma înființării societății mixte, Volkswagen va avea acces direct la tehnologia Rivian pentru vehicule electrice (EV), pe care o va implementa la mașinile sale electrice.
Inițial, grupul Volkswagen va investi în Rivian un miliard de dolari, urmând să majoreze investiția cu până la patru miliarde de dolari.
Luna trecută, Volkswagen a anunțat că va dezvolta un vehicul electric low-cost, în valoare de aproximativ 20.000 euro, pentru a concura cu rivalii din China.
Obiectivul grupului german este de a produce vehicule electrice (EV) la un preț de aproximativ 20.000 euro (21.746 dolari), premiera mondială fiind planificată în 2027, a informat VW.
"Este vorba despre mobilitatea electrică entry-level din Europa pentru Europa. În acest scop, combinăm un angajament clar față de Europa ca locație industrială, o politică industrială europeană și, în cele din urmă, acționăm în interesul clienților europeni", a afirmat directorul general al Volkswagen, Oliver Blume.
În pofida prețului scăzut, modelul planificat va stabili standarde în ceea ce privește tehnologia, designul și calitatea, a declarat șeful mărcii Volkswagen, Thomas Schaefer.
Vehiculele electrice și hibride sunt mai scumpe decât cele alimentate cu motoare cu combustie internă, iar producătorii auto europeni vor să lanseze modele mai ieftine, pentru a contracara concurența din China