Acțiunile producătorului vietnamez de vehicule electrice Vinfast au urcat luni cu 21%, continuând creșterea de săptămâna trecută, în urma căreia compania și-a mărit de peste patru ori valoarea de piață, la 160 de miliarde de dolari, transmite Reuters.
Compania a debutat pe Wall Street în această lună și a crescut rapid în valoare, pentru a deveni al treilea cel mai valoros producător de automobile din lume, fiind doar în urma Tesla și Toyota, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dar volumul mic de acțiuni disponibile public al Vinfast a făcut ca acțiunile să fie predispuse la volatilitate, acestea crescând sau scăzând cu peste 14% în 11 din ultimele 12 sesiuni.
Acțiunile erau pe cale, luni, să adauge aproape 33,6 miliarde de dolari la capitalizarea sa de piață, pe baza unui preț al acțiunilor de 83,33 dolari.
Titlurile Vinfast au fost printre cele mai urmărite activ pe Stocktwits, un site web popular cu investitorii de retail.
Vinfast este controlată aproape în întregime de Pham Nhat Vuong, cel mai bogat om din Vietnam și fondator al conglomeratului-mamă Vingroup, cu o participație de aproximativ 99,7%, potrivit unui dosar.
În ciuda entuziasmului pieței, Vinfast se confruntă cu un drum lung înainte de a putea începe să concureze semnificativ cu Tesla și producătorii auto consacrați, care investesc miliarde de dolari pentru a câștiga o cotă din piața vehiculelor electrice.
Doar 137 de vehicule electrice Vinfast au fost înregistrate în Statele Unite până în iunie, potrivit S&P Global Mobility.
Firma intră, de asemenea, pe piețele din SUA și Europa într-un moment în care cererea de vehicule electrice încetinește și Tesla a purtat un război al prețurilor pentru a-și apăra dominația.
CITEȘTE ȘI FOTO Autostrada Bacău–Pașcani prinde contur. Firmele lui Umbrărescu vor construi primul nod rutier turbion din RomâniaVinfast se așteaptă să vândă până la 50.000 de vehicule electrice în acest an, în comparație cu proiecția Tesla de a livra 1,8 milioane de mașini.
Pentru a stimula vânzările, Vinfast se desprinde de abordarea directă către consumator, folosită de Tesla, și apelează la dealeri.
De asemenea, compania construiește o fabrică de 4 miliarde de dolari în Carolina de Nord.