Acțiunile Nissan Motor au scăzut vineri cu 12%, cea mai mare scădere din mai mult de două decenii, după ce câștigurile trimestriale au ratat cu mult așteptările și a revizuirii în sens negativ a estimărilor pentru vânzările de mașini din cauza concurenței acerbe din China, transmite Reuters, preluată de News.ro.
Apariția mărcilor chinezești cu creștere rapidă, cum ar fi BYD, care au lansat mașini electrice la prețuri accesibile, adaptate șoferilor chinezi mai tineri, a condus la o pierdere constantă a cotei de piață pentru rivalii străini de pe cea mai mare piață auto din lume.
Mizele sunt, totuși, probabil mai mari pentru Nissan, care până în 2022 a considerat China drept cea mai mare piață a sa.
De asemenea, Nissan a avut dificultăți să-și revină pe deplin după ani de tulburări interne declanșate de arestarea și căderea fostului președinte Carlos Ghosn.
Comparativ cu rivalii Toyota Motor și Honda Motor, Nissan este ”cea mai vulnerabilă” în China, unde are mai puțin capital de brand și valoare de brand, a declarat James Hong, șeful de cercetare de mobilitate la Macquarie.
”Ei simt cea mai mare presiune. Mulți producători chinezi devin din ce în ce mai agresivi și, evident, urmăresc cota de piață”, a spus el.
CITEȘTE ȘI TABEL România a devenit statistic campioana detașată a UE la manipularea pieței de energie. ANRE a dictat peste jumătate din totalul amenzilor europene din ultimii 10 aniScăderea de 11,6% a acțiunilor de vineri a șters 1,8 miliarde de dolari din valoarea de piață a Nissan.
Cu o zi mai devreme, compania japoneză a raportat un profit operațional pentru trimestrul al treilea de 141,6 miliarde de yeni (948 de milioane de dolari) – cu o cincime mai mic decât estimarea consensului LSEG al analiștilor - și și-a redus perspectiva globală de vânzări de vehicule cu 150.000 de mașini, la 3,55 milioane.
Directorul financiar Stephen Ma a declarat reporterilor că prognoza de vânzări a fost redusă din cauza performanței producătorului auto din China - unde vânzările Nissan au scăzut cu un sfert pentru cele nouă luni încheiate la 31 decembrie și a citat, de asemenea, o concurență mai acerbă pe alte piețe cheie, inclusiv în Statele Unite.
Compania ia măsuri pentru a-și spori competitivitatea, cum ar fi ajustarea stimulentelor, a adăugat el.