Președintele Toyota, Akio Toyoda, și alți nouă membri ai board-ului grupului auto nipon au fost realeși, marți, la Adunarea Generală a Acționarilor, în pofida scandalului privind testele de siguranță și a temerilor legate de guvernanță, transmite Kyodo și Reuters.
Rata de aprobare a lui Toyoda a scăzut la 85% anul trecut, de la 96% în 2022. De atunci, cel mai mare producător auto global a fost afectat de o serie de scandaluri legate de testele de certificare și siguranță la firmele grupului, inclusiv la Daihatsu, dar și la firma mamă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
De la începutul lunii iunie, când au fost dezvăluite problemele cu testele de certificare, acțiunile Toyota au scăzut cu 10%, dar pe ansamblul acestui an încă înregistrează un avans de 18%, scrie Agerpres.
Directorul general al Toyota, Koji Sato, care i-a succedat lui Toyoda în funcția de director general anul trecut, și-a prezentat din nou scuzele pentru problemele legate de certificare.
Profitul operațional al Toyota în anul fiscal încheiat la 31 martie 2024 aproape s-a dublat față de exercițiul precedent, la 5.350 miliarde de yeni (34,5 miliarde de dolari), devenind prima companie niponă care depășește pragul de 5.000 miliarde de yeni, datorită cererii robuste post-pandemie și a deprecierii monedei locale.
De asemenea, cel mai vândut producător auto a anunțat dublarea profitului net anual, la nivelul record de 4.940 miliarde de yeni, după ce vânzările au urcat cu 21,4%, la valoarea record de 45.100 miliarde de yeni.
Pentru actualul an fiscal, care se va încheia la 31 martie 2025, compania se așteaptă la un declin al profitului net de 27,8%, la 3.570 miliarde de yeni, pe fondul majorării investițiilor în resurse umane, noi tehnologii și lanțuri de aprovizionare. Vânzările ar urma să urce cu 2%, la 46.000 miliarde de yeni.
Vânzările de vehicule ale Toyota, inclusiv cele ale subsidiarelor sale Daihatsu și Hino Motors Ltd, au urcat cu 5%, la 11,09 milioane de unități.
Pentru actualul an fiscal, compania se așteaptă să vândă pe plan global 10,95 milioane de vehicule, un declin de 1,3% față de anul precedent.
În acest an, Toyota intenționează să investească 1.700 miliarde de yeni în domenii ca inteligența artificială și software.