Renault Group mizează tot mai mult pe performanțele mărcii Dacia, în planul său de creștere a companiei franceze, care deține integral producătorul român de automobile. Pentru a le demonstra ce înseamnă Dacia și cum funcționează compania românească, grupul Renault a organizat o excursie a analiștilor și investitorilor în România, la Dacia.
Luca de Meo, CEO al Grupului Renault, și echipa de management Dacia condusă de Denis Le Vot, CEO Dacia, au prezentat investitorilor și analiștilor financiari modelul de afaceri Dacia și modul în care marca se extinde, punând accent pe creșterea profitabilității companiei.
Subiectul profitului Dacia, care a depășit deja pragul de 10% și țintește în următorii ani nivelul de 15%, a făcut obiectul numeroaselor articole, care au comparat rentabilitatea Dacia cu cea a mărcilor premium.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Șefii Renault susțin că modelul de business de la Dacia este unul unic, construit pe baza combinației a trei componente principale:
- Un design-to-cost ca mod de viață, care vizează c. -15% din avantajul costurilor față de concurență datorită concentrării pe ceea ce contează cu adevărat pentru clienți ("elementele esențiale"), efectul de levier al activelor Grupului Renault și know-how-ul a 3.000 de ingineri.
- O amprentă industrială și de aprovizionare unică, cu o competitivitate a costurilor de referință, susținută de rate ridicate de utilizare a instalațiilor (>130% - Harbour) și o rată ridicată de integrare locală.
- Un model de distribuție foarte eficient, cu costuri de distribuție cu c.50% sub media Europei de Vest, aproape fără reduceri și 30% din vânzări provenind din inițiative digitale.
„Într-un mediu în schimbare, marcat de presiuni inflaționiste și reglementări tot mai mari, vehiculele au devenit mai scumpe. Dacia oferă un răspuns clar clienților care aspiră la mașini accesibile, cu conținutul potrivit, datorită gamei sale complementare și versiunilor de echipare, cum ar fi Extreme sau Journey”, explică cei de la Dacia succesul comercial și financiar.
Printre rezultatele interesante ale mărcii se numără și faptul că 76% din clienții Dacia provin de la alte mărci, în timp ce 68% din proprietarii de mașini Dacia au cumpărat o altă Dacia ca mașină nouă, iar 81% au ales o mașină a Grupului Renault. Profilul de cumpărători este relevat de un alt procent: 80-85% din clienți vin pe canale de retail.
CITEȘTE ȘI Jeep plănuiește un Renegade electric sub 30.000 de euroCe au aflat investitorii despre Dacia:
- Sandero este vehiculul #1 vândut (și lider de piață pentru vânzările de vehicule cu amănuntul din 2017);
- Duster este clasat pe locul 1 în vânzările SUV-urilor cu amănuntul;
- Jogger se află pe podiumul vânzărilor cu amănuntul din segmentul C și cel mai bine vândut vehicul din vânzările cu amănuntul din segmentul C, cu excepția SUV-urilor;
- Spring este al 4-lea cel mai bine vândut EV pentru retail în segmentele A + B.
Cu ajutorul noii platforme CMF-B, Dacia va continua să-și reducă costurile și va beneficia de dublarea volumului platformei globale standard CMF-B pentru toate mărcile, care va ajunge la 2 milioane de unități până în 2030. Între timp, Dacia va menține cheltuielile capex de cercetare și dezvoltare sub media Grupului Renault, datorită ratelor ridicate de reportare între vehicule, de la minimum 40% la 80%.
Din punct de vedere al randamentului investiției, Renault explică faptul că Dacia are o rată ridicată de utilizare a amprentei industriale (>130% - Harbour) în care se produce o mașină nouă la fiecare 30 de secunde și de ecosisteme ultra-competitive în România, Maroc și Turcia, cu o integrare locală puternică în cadrul bazei sale de furnizori.
Din punct de vedere al evoluției gamei, după ultimele lansări, Jogger, Spring facelift și în curând Dacia Bigster alte 2 vehicule vor fi lansate în anii următori, care vor permite Dacia să-și dubleze profitul. Ca rezultat, se așteaptă să atingă o valoare de aproximtiv 1 milion de unități în 2030, din care o treime în segmentul C.
„O plasă de siguranță pentru Renault Group”, este descrierea pentru strategia de electrificare a Dacia, care va pune accent pe motoarele cu combustie în continuare și va susține cooperarea cu Horse, divizia de motoare a grupului, în care s-a asociat cu Geely.
Din punct de vedere financiar, Dacia se așteaptă ca veniturile sale să se dubleze până în 2030 (raportat la cifrele din 2022), determinate jumătate de volum și jumătate de mix și preț, în timp ce costurile fixe sunt așteptate să crească ușor în aceeași perioadă.
De asemena, marja operațională care a ajuns deja la două cifre va ajunge la 15% înainte de 2030.
„Concentrându-se pe randamente, Dacia se așteaptă să-și confirme profilul de "campion ROCE" cu un ROCE superior celui al Grupului Renault (ținta Grupului >30% începând cu 2025) și se așteaptă să fie înmulțit cu 2 între 2022 și 2030”, mai transmite compania.