Producătorii de motoare francez Safran și german MTU au ajuns la un acord cu privire la repartizarea industrială a lucrărilor în vederea dezvoltării motorului viitorului avion de luptă eruopean NGF (new generation fighter), au declarat surse din cadrul celor două grupuri industriale pentru AFP.
”Programul SCAF (Système de Combat Aérien du Futur) a trecut azi într-o etapă majoră. Safran Aircraft Engines și MTU Aero Engines au convenit detaliile parteneriatului lor de la egal la egal în vederea dezvoltării motorului viitorului avion de luptă european NGF”, au anunțat cele două grupuri într-un comunicat.
Parisul și Berlinul au semnat la 17 iunie, la Salonul de la Bourget, un acord-cadru care structurează trei țări în jurul SCAF, scrie News.ro.
CITEȘTE ȘI Exercițiu de imagine: Ford a expediat primele vagoane cu modelul "românesc" Puma către Europa, chiar de 1 DecembrieÎn centrul acestui sistem se află viitorul avion de vânătoare de tip NGF, care urmează să înlocuiască actualele avioane de tip Rafale și Eurofighter la orizontul lui 2040.
Repartizarea industrială constituia un punct de tensiuni între Franța și Germania.
Cele două societăți au convenit, de asemenea, ”să înființeze o societate comună 50/50, până în 2021, cu scopul de a asigura activitățile de dezvoltare, producție și susținere după vânzare a noului motor care va propulsa avionul”, precizează cele două grupuri.
SCAF asociază avionul de luptă, drone, viitoare rachete de croazieră și drone care zboară în roi.
Contractele în vederea unor studii cu privire la un prim zbor de demonstrație în 2026 urmează să fie notificate în ianuarie 2020.
”Acest acord este un pas înainte major, care reflectă voința Safran Aircraft Engines și MTU Aero Engines de a asigura o gestionare solidă și eficientă a proiectului, în baza unui parteneriat echilibrat și unor responsabilități clare”, au declarat Olivier Andriès, președintele Safran Aircraft Engines, și Michael Schreyögg, directorul programelor la MTU Aero Engines, citați în comunicat.