Gerard Detourbet, cel care a stat la baza conceptului low-cost în cadrul grupului francez Renault, a încetat din viață săptămână trecută la vârsta de 73 de ani, informează portalul francez Caradisiac, specializat în industria auto.
Fostul matematician a devenit la începutul anilor 1990 un pion important la Renault, atât de important încât creația sa a devenit astăzi un element important al grupului Renault, care profită de creșterea mărcii Dacia în ultimii ani, atât în termeni de volume de vânzări, dar și de profit, scrie Agerpres.

"În 1995, cucerirea Europei era terminată și am propus comitetului director să ne reformulăm axa strategică prin "internaționalizarea Renault", a declarat directorul de atunci al Renault, Louis Schweitzer.
În acest sens, o echipă specială compusă din Gérard Detourbet și alți membri ai Renault s-au ocupat de proiectul X90, care a devenit ulterior Dacia Logan. Detourbet era renumit pentru faptul că este un om care spunea ceea ce gândea și care nu avea nimic de pierdut. După ce a preluat dosarul Dacia, acesta a devenit ceea ce este în prezent: o marcă care reprezintă 40% din vânzările grupului Renault. Uzina de la Mioveni a fost relansată odată cu introducerea în producție a modelului Logan, cel care la începutul anilor 2000 a inițiat noul concept "design to cost", care plasează pe prima prioritate "costurile" în dezvoltarea unui automobil.