Contractul de lucrări pentru lotul 3 din Tronsonul Ploiești-Buzău al Autostrăzii Moldovei a fost semnat, miercuri, iar la eveniment au fost prezenți premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Ciolacu a afirmat că a fost deblocată infrastructura mare, iar Autostrada Moldovei este prinsă în PNRR, în timp ce Grindeanu a precizat că acest lot 3 are o perioadă de execuție de 20 de luni.
“Acum un an și ceva, am fost tot la Buzău și am semnat primul lot din cele 13 loturi, care constituie Autostrada 7, de fapt Autostrada Moldovei, mult promisa autostradă a Moldovei de 30 și ceva de ani. Echipa coordonată de către ministrul Sorin Grindeanu a reușit nu numai să deblocheze absolut toate licitațiile și să le încheie astăzi, în ceea ce privește ultimul lot, dar a reușit ca toate să fie în derulare și în execuție în acest moment. Din informațiile mele, doar la lotul 2 este o anumită întârziere unde unul dintre participanți a și anunțat că va încerca să recupereze decalajul. În rest, pe toate loturile, constructorii implicați sunt în termenele asumate și chiar le-au depășit”, a afirmat premierul Ciolacu, miercuri, la Buzău, după semnarea contractului pentru lotul 3 din Tronsonul Ploiești-Buzău al Autostrăzii Moldovei.
El a mai anunțat că în acest an echipa de la Ministerul Transporturilor va mai semna 60 de kilometri de autostradă și va da în folosință 100 de kilometri de autostradă și de drum expres, scrie News.ro.
“Anul acesta, domnul Grindeanu și echipa sa vor mai semna încă aproape 60 de kilometri de autostradă și vor da în folosință 100 de kilometri de autostradă și drum express. De foarte mult timp nu s-a mai întâmplat acest lucru în România. Mă bucur că am reușit să deblocăm infrastructura mare, toată Autostrada Moldovei este prinsă în PNRR, este din fonduri europene, ca să înțelegem adevărată importanță a PNRR-ului. Și din cifrele pe care le-am eu, dar sigur, domnul ministru Grindeanu o să detalieze, anul viitor o să finalizăm aproape 250 de kilometri de autostradă și de drum express. Este, după recordul de a avea prima mie de kilometri, în anul acesta să finalizăm 100 de kilometri și anul viitor 250 de kilometri. Începem să ne ridicăm la așteptărilor românilor în ceea ce privește infrastructura”, a mai transmis Marcel Ciolacu.
Sorin Grindeanu a declarat cu acest prilej că semnarea contractului de lucrări pentru lotul 3 din această autostradă trebuia să se întâmple mai devreme.
“Să știți că mi-aș fi dorit că acest moment, cel puțin acest lot 3 să se întâmple mai devreme. Dacă stăm să ne uităm un pic în spate o să vedem că colegii de la CNAIR au dat soluția aceasta în urmă cu un an de zile, un an și ceva, exact această soluție. Sigur, în acest an, și n-am să mă feresc să spun niște domni bine intenționați de la un organism numit CNSC au considerat necesar ca să dea diverse decizii care într-un final, după un an și ceva, au dus la acea soluție pe care noi am dat-o în urmă cu un an. S-a pierdut un an de zile”, a afirmat Grindeanu.
El a subliniat că cei din cauza cărora s-a produs această întârziere nu pot fi trași la răspundere.
“Eu nu mă feresc să spun, s-a pierdut un an de zile din vina unor domni care nu răspund și care nici măcar nu sunt, să spunem, dacă ar fi magistrați, domnule prim-ministru, și ar fi peste orice, să spunem, influență sau orice modalitate de a fi trași la răspundere, dar nu, vorbim de un consiliu în care niște domni sau niște doamne hotărăsc, pe miliarde de euro, să întârzie un an de zile, să dea după un an de zile aceeași decize pe care noi am dat-o în urmă cu un an, iar noi ne puteam afla astăzi, când vorbim, în situația în care ne aflam pe loturile 1 și 2, undeva la 30 - 40% , adică execuție în teren. Cine răspunde pentru acest an pierdut? Nu răspunde nimeni pentru că acest consiliu este dincolo de orice formă de a fi trași la răspundere”, a declarat Grindeanu.
El a mai precizat că acest lot 3 are o perioadă de execuție de 20 de luni.
“Aici vorbim de un lot care are perioada de execuție cam 20 de luni. Asta înseamnă că ne vom înscrie în termenul sau deadline-ul dat de PNRR - 2026, mult mai devreme de atât, dar puteam să fim gata cu acest lot la finalul anului viitor, în toamna anului viitor, dacă se păstra ceea ce CNAIR-ul a dat inițial”, a mai precizat ministrul Transporturilor.