Producătorul german Audi a anunțat că a ajuns la 1.000 de showroom-uri în care clienții pot alfa mai multe despre mașini cu ajutorul realității virtuale.
Audi a început să implementeze soluții de realitate virtuală în propriile showroom-uri încă din 2016, iar acum 1.000 dintre reprezentanțele organizate în toată lumea oferă o astfel de experiență.
Anunțul a fost făcut în cadrul expoziției VRX 2018, care are loc zilele acestea în San Francisco, de către șeful departamentului care se ocupă de implementarea soluțiilor ce țin de VR, Lorenz Schweiger.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cu ajutorul unei căști de realitate virtuală, clienții pot accesa un așa-numit configurator virtual. Acesta le permite să vadă cum arată mașina cu o anumită culoare, opțiune și într-o anume configurație.
Schweiger a explicat pe scurt și cum s-a ajuns în acest stadiu și ce probleme a trebuit să rezolve producătorul german pentru ca configuratorul virtual să funcționeze în condiții optime..
În acest scop, Audi a apelat la un startup specializat în soluții VR, numit 4D Pipeline. Acesta a reușit să proceseze un model de mașină în doar 20 de minute, în loc de două săptămâni, cât a avut nevoie Audi inițial pentru a aduce în mediul virtual un model nou.
Configuratorul virtual redă imaginile cu 90 de cadre pe secundă, aceasta fiind cerința actuală a celor mai recente căști de realitate virtuală. Utilizatorul poate vedea efectele opțiunilor alese în timp real.
Pentru că folosesc aceeași structură tehnică, configurarea virtuală poate fi folosită și pentru mașinile companiei-mamă, Volkswagen.
Audi și alți producători auto caută să implementeze soluții de realitate virtuală în pregătirea tehnică, construirea și, nu în ultimul rând, vânzarea mașinilor pe care le produc.