Porumbul românesc, refuzat în străinătate. Navele s-au întors cu marfa în Portul Constanța. Însă americanii sunt pe cai mari

Porumbul românesc, refuzat în străinătate. Navele s-au întors cu marfa în Portul Constanța. Însă americanii sunt pe cai mari
scris 26 oct 2024

Piața porumbului trece prin momente dificile. Pe de-o parte, recolta din Uniunea Europeană este cu mult sub așteptări, atât din punct de vedere al cantității, cât și al calității. Pe de altă parte, prețul rămâne la cote scăzute din cauza producției extrem de mari din Statele Unite, care au început acum să-și vândă marfa și în Europa.

”Prețul porumbului a început să scadă și nu mai are nicio susținere. Nu mai are susținere prea mare nici în Europa, chiar dacă Franța băltește, nimeni nu poate să intre în câmp, câmpurile sunt sub apă, iar fermierii francezi nu pot recolta porumbul. Sunt la un nivel de recoltare de maxim 4%, față de o medie a ultimilor ani de 30-35%.

Românii consumă tot mai multă carne de pui CITEȘTE ȘI Românii consumă tot mai multă carne de pui
Urmărește-ne și pe Google News

Însă americanii sunt pe cai mari. Exporturile americane de porumb în UE au trecut de 1 milion de tone, comparativ cu 2,7 milioane de tone ale ucrainenilor.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Americanii încep să se apropie pas cu pas, datorită faptului că au multă marfă și anumite exceptări la câteva gene modificate, adică pot aduce în UE porumb modificat genetic”, a explicat Cezar Gheorghe, expert în piețele de mărfuri agricole, la Digi 24.

FOTO Tractorul MadeInRo - RURIS Craiova reconfirmă: lansează o fabrică pentru un tractor românesc. \ CITEȘTE ȘI FOTO Tractorul MadeInRo - RURIS Craiova reconfirmă: lansează o fabrică pentru un tractor românesc. "Dăm o nouă viață fostei fabrici MAT Craiova!"

Cel mai grav este însă faptul că și puținul porumb românesc pregătit pentru export prezintă probleme din punct de vedere al aflatoxinei, iar mai multe nave plecate din Portul Constanța au fost refuzate în țările de destinație, din cauza faptului că marfa era periculoasă pentru consumul uman și animal.

”Astfel, prețul porumbului stagnează în Portul Constanța, are tracțiune din grâu, și vedem un nivel de 195-197 euro/tonă pentru marfa livrată în Portul Constanța. Însă acest preț mai are un condiment, și anume aflatoxina.

VIDEO&FOTO Bucureștiul are un nou bulevard, primul construit de la zero după 1989. Cum arată CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Bucureștiul are un nou bulevard, primul construit de la zero după 1989. Cum arată

Trebuie să notăm că un număr de câteva nave care au plecat din Portul Constanța cu porumb românesc au fost refuzate la destinații și s-au întors în România. Nivelul de aflatoxină depășea normele admise pentru consumul uman și pentru consumul animal”, a mai precizat Cezar Gheorghe.

viewscnt
Afla mai multe despre
porumb
portul constanța