Norofert Group, producător român de inputuri organice, raportează o cifră de afaceri de 33,4 milioane de lei în primele nouă luni din 2021, în creștere cu 60% față de aceeași perioadă a anului trecut, și un profit net de 4,9 milioane de lei. Compania continuă dezvoltarea pentru crearea unui conglomerat agro-alimentar care să acopere întreg lanțul, de la producție vegetală, la inputuri și vânzarea producțiilor obținute.
„Primele nouă luni ale anului 2021 au adus creștere pe toate liniile de business ale Norofert. De asemenea, vedem o majorare a marjei pentru activitatea principală a companiei noastre, producția de inputuri pentru agricultura ecologică, și ne așteptăm să își păstreze acest trend și în 2022, datorită comercializării liniei de îngrășăminte solide produse în fabrica din Filipeștii de Pădure
În ceea ce privește gama Hobby, vânzările online au crescut, acesta fiind un semn clar că piața de retail se maturizează și își dorește produse prietenoase cu mediul. În această perioadă ne-am axat puternic și pe tradingul cu cereale ecologice, care reprezintă un vector de creștere a cifrei de afaceri, deoarece am reușit să încheiem contracte de preluare a mărfii rămase libere după compensarea soldurilor. Această linie de business reprezintă garanția recuperării creanțelor din piață”, a declarat Vlad Popescu, CEO al Norofert Group.
În primele nouă luni din 2021, Norofert a înregistrat creșteri foarte bune în ceea ce privește vânzările de îngrășăminte de sol, datorită semnării unor contracte de import din Egipt pentru îngrășăminte cu conținut de fosfor. Aceste contracte oferă companiei acces direct la materia primă pentru linia de îngrășăminte, fapt ce va conduce la asigurarea unei stabilități și predictibilități pentru următorii ani față de fluctuațiile de pe piața îngrășămintelor.
În 2021, compania a lansat o linie de business nouă, farmingul ecologic, și a semănat deja 461 ha de culturi de toamnă – grâu, orz și rapiță în sistem de conversie ecologică 2, urmând ca din 2022, întreaga suprafață să devină certificată ecologic. Diferența de suprafață până la 1.000 ha va fi cultivată cu porumb, începând cu martie 2022. În ceea ce privește subsidiara Agroprod, Norofert are în plan o serie de investiții, precum construcția de capacități de depozitare cereale de aproximativ 10.000 de tone și un sistem automat de irigații pentru 400 hectare.
Acțiunile Norofert Group sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu 3 martie 2020 și se tranzacționează sub simbolul NRF. Compania are o capitalizare de piață de peste 150 milioane de lei, iar începând cu data de 11 octombrie 2021, acțiunile NRF sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de BVB pentru această piață. În cadrul acestui indice, Norofert deține a treia cea mai mare pondere.
Înființată în 2000 ca afacere de familie, compania a început inițial ca importatoare de îngrășăminte de înaltă calitate de pe piețele occidentale în România. În 2015, odată cu preluarea afacerii de către Vlad Popescu, compania a început să producă îngrășăminte ecologice, produse fitosanitare organice, cum ar fi insecticide și fungicide precum și tratamente foliare și pentru semințed rețetele sale originale.
Astăzi, Norofert este un grup de companii care include o linie de produse pentru agricultura ecologică (Norofert Organic), o linie de produse pentru agricultura convențională (Karisma) și o linie de produse pentru grădinari și fermieri mici (Norofert Fito).
Pe 3 martie 2020, acțiunile companiei au intrat la tranzacționare pe Bursa de Valori București sub simbolul „NRF”, iar pe 5 iunie 2020, obligațiunile Norofert au debutat sub simbolul „NRF25” pe piața SMT-Bonds a BVB.