LVMH, unul dintre cele mai mari grupuri din lume, care vinde produse de lux, a anunțat că vânzările de șampanie au scăzut pentru că oamenii nu mai petrec ca înainte, invocând „normalizării cererii post-Covid”.
Producătorii de șampanie franțuzească au vândut mai puține sticle în 2023, un an de "revenire la normalitate", în termeni de volum, după un an 2022 record, a anunțat recent asociația profesională Comite Champagne.
În 2023, a fost livrat un număr total de 299 de milioane de sticle de șampanie franțuzească, cu 8,2% mai mic decât în 2022, a precizat această asociație, ce regrupează producătorii și comercianții, într-un comunicat de presă difuzat luni. Mai important, în interiorul Franței, livrările au scăzut la cel mai redus nivel din ultimele decenii, excluzând anul 2020, care a fost unul deosebit, din cauza restricțiilor impuse în contextul pandemiei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cu toate acestea, actorii din acest sector nu sunt îngrijorați, strategia lor este aceea de a comercializa produse mai scumpe, chiar dacă vor vinde mai puține sticle de șampanie.
"În pofida scăderii volumelor, orientarea spre segmentul de vârf, în special în cazul exporturilor, a permis menținerea cifrei de afaceri deasupra pragului de șase miliarde de euro", un nivel depășit pentru prima dată în 2022, subliniază Comite Champagne. "Piața națională a suferit mai mult decât piețele de export, pentru că inflația a afectat bugetele gospodăriilor pe întreaga perioadă a anului", a precizat asociația profesională.
În 2020, pandemia de Covid-19 a dus la scăderea vânzărilor de șampanie franțuzească până la 245 milioane de sticle, pentru ca în 2021 să revină pe creștere la 320 de milioane, iar în 2022 să atingă un maxim istoric de 326 milioane de sticle.
CITEȘTE ȘI Proprietarii de pensiuni din Deltă cer autorităților soluții pentru a le oferi turiștilor pește proaspătÎn prezent, exporturile reprezintă "mai mult de 57% din vânzările totale, față de 45% în urmă cu zece ani", precizează Comite Champagne.
Cererea pentru Veuve Clicquot, Bollinger, Lanson și alte mărci de șampanie a explodat după eliminarea restricțiilor din pandemie, pentru ca între timp să revină la normalitate, o tendință înregistrată în întreaga industrie a produselor de lux. Firma de consultanță Bain estimează că întregul sector al luxului ar urma să înregistreze în acest an o creștere de până la 4%, după un avans de 8% în 2023, ceea ce scoate în evidență provocările cu care se confruntă furnizorii de produse de lux.
În fiecare an, aproximativ 310 milioane sticle de șampanie franțuzească, care beneficiază de o indicație geografică strict controlată, sunt vândute în întreaga lume, în timp ce alte peste un miliard sunt stocate în pivnițe, în așteptarea momentului adecvat pentru a fi savurate.