Marile firme din sectorul agroalimentar ar putea pierde până la un sfert din valoarea lor de piață până în 2030, dacă nu se adaptează la noile politici guvernamentale și noile comportamente ale consumatorilor care au legătură cu schimbările climatice, arată un raport publicat de promotorii campaniei "Cursa către Zero"(Race to Zero), informează Reuters.
Autorii acestui raport, care urmează să fie prezentat marți, au analizat modul în care 40 mari companii, inclusiv producători agricoli și retaileri de alimente, ar putea să evolueze conform unor diferite scenarii considerate cheie pentru reducerea emisiilor, precum cel în care guvernele ar impune un preț pentru emisiile de carbon sau cel în care consumatorii și-ar reducere consumul de carne, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Studiul, consultat de Reuters News, a ajuns la concluzia că valoarea de piață a acestor mari companii ar scădea, în medie, cu aproximativ 7% până în 2030, echivalentul unor pierderi de 150 de miliarde de dolari pentru investitori, dacă nu adoptă noi practici. În același timp, domenii de activitate precum carnea pe bază de plante sau refacerea pădurilor oferă acelorași companii noi oportunități de afaceri, subliniază autorii raportului.
Raportul nu menționează numele companiilor vizate astfel încât să nu fie considerat un sfat de investiții, a declarat un reprezentant al campaniei.
Susținătorii arată că aceste concluzii arată importanța precedentelor apeluri către investitori și companii pentru a elimina materii prime legate de produse precum creșterea vitelor, ulei de palmier și soia care contribuie la defrișări. Peste 100 de lideri din întreaga lume au promis anul trecut să oprească defrișările și să inverseze despăduririle și degradarea solului până la finele deceniului.
"Realitatea este simplă. Riscurile naturale devin rapid un factor integral din riscurile de investiții", a declarat Peter Harrison, director executiv la Schroders Plc.
Raportul este publicat de "Cursa către Zero"(Race to Zero), o campanie susținută de ONU destinată să răspundă la schimbările climatice. Cercetătorii au utilizat datele furnizate de Vivid Economics, parte a firmei de consultanță McKinsey & Co. Raportul urmează să fie publicat cu prilejul Climate Week, o serie de evenimente organizate la New York cu prilejul celei de-a 77-a Sesiuni a Adunării Generale a ONU (AG ONU).