Producătorul de lactate Ferma cu Omenie din județul Alba, cu afaceri de 24,5 milioane de lei anul trecut, vrea să construiască cinci fabrici și patru depozite, dar și un laborator pentru cercetare și dezvoltare de produse noi, a declarat pentru News.ro Marius Bîcu, fondatorul companiei.
”Avem un proiect pe termen lung. Vrem să avem 5 fabrici mici, 4 depozite, un sediu central și multe grădini și spații verzi. Am gândit un parc tematic în care oamenii să poată veni să vadă cum se face mâncare, să gătească, să grădinărească, să fie împreună”, a declarat pentru News.ro Marius Bîcu, fondatorul Ferma cu Omenie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit acestuia, pe terenul pe care l-a cumpărat și unde va construi cele 5 fabrici, va avea și un laborator pentru cercetare și dezvoltare de produse noi, dar și o școală.
”Obiectivul meu este să pregătesc 20 de tineri sau oameni care au deja ceva experiență, care, pe lângă operarea mașinilor din industria alimentară, să aibă competențe IT, abilități de gestiune, de gestionare a conflictelor și a oamenilor, de optimizare a proceselor”, a mai spus el.
Potrivit acestuia, deschiderea unui nou magazin, dezvoltarea prezenței în online și extinderea propriei ferme au fost prioritățile anului 2023. Ferma cu Omenie este o afacere de familie din județul Alba, aflată la a doua generație.
În 2022, compania a avut o cifră de afaceri de aproximativ 24,5 milioane de lei, în timp ce profitul net s-a apropiat de 1,5 milioane de lei.
„Acest an a reprezentat un moment important pentru Ferma cu Omenie, marcând cea mai mare reușită pe care am avut-o până în prezent. Înregistrăm o creștere de 17% a cifrei de afaceri și, mai important, o creștere cu 50% a profitului, comparativ cu anul precedent. Exportul, care înseamnă 60% din business, continuă să fie principalul motor de dezvoltare pentru compania noastră, De asemenea, colaborarea cu marile lanțuri de magazine a avut un impact semnificativ pentru afacerea noastră”, declară Marius Bîcu, acționar și director general al companiei Ferma cu Omenie, prezentă în industria alimentară pe segmentul premium al specialităților din brânză.
Liniile de dezvoltare ale companiei se împart între producție – cu 3 tone de brânză pe care le produce zilnic, export și retail. Ferma cu Omenie deține un magazin în localitatea Unirea (din județul Alba), chiar la intrarea în ferma sa, și unul în Piața Mihai Viteazul din Cluj-Napoca, lansat anul acesta, fiind locul unde clienții găsesc brânză proaspătă, direct de la producător.
„Ceea ce producem azi mâine ajunge la clienții noștri din piață. Pentru acest nou magazin, ne-am propus să combinăm un design modern cu esența tradițională care ne caracterizează. Investiția s-a ridicat la aproximativ 10.000 de euro, la care s-au adăugat și cheltuielile necesare pentru lansare. De remarcat este faptul că brânza de burduf și telemeaua proaspătă de vacă domină topul vânzărilor”, mai spune Marius Bîcu.
CITEȘTE ȘI LISTA de exproprieri pentru metroul Cluj-Napoca. Nume sonore, precum Kaufland, Ursus, universități și o parohiePe termen scurt, la nivelul anului 2024, din intențiile sale de dezvoltare face parte și o nouă deschidere de magazin, tot în Cluj-Napoca. El afirmă că segmentul de retail reprezintă un aspect important al businessului.
Pentru Ferma cu Omenie, retail înseamnă și dezvoltarea unui magazin online, unde sunt, în medie, 450 de comenzi pe lună.
„În esență, succesul în comerțul electronic se concentrează pe calitatea interacțiunii cu clientul și pe crearea unei experiențe de cumpărături memorabile, care să depășească simpla tranzacție de produse, precum brânza pe care o oferim. În acest context, am alocat un buget semnificativ pentru marketingul online lunar. Sunt de părere că aici este viitorul și dorim să ne extindem magazinul online și la alți parteneri strategici, cu care să lucrăm și pe care să îi promovăm”, detaliază Marius Bîcu.
Pe plan extern, Ferma cu Omenie exportă către 13 piețe, publicul țintă fiind est-europenii stabiliți în țările respective.
„Acest aspect este esențial pentru noi. De asemenea, ne confruntăm cu provocări legate de menținerea unor stocuri optime și gestionarea costurilor asociate cu depozitarea în condiții controlate din punct de vedere termic. Unul dintre avantajele semnificative ale companiei Ferma cu Omenie este flexibilitatea noastră și capacitatea de a ne adapta rapid la schimbările de pe piață”, adaugă Marius Bîcu.
Cererea pentru produsele tradiționale este în creștere, clienții din afara țării fiind fideli gustului de acasă, mai spune el. De exemplu, pe piața spaniolă este o cerere ridicată pentru telemea, în timp ce în Anglia, produsele cele mai căutate sunt brânza proaspătă de vacă și o variantă de telemea puțin sărată. Cât despre piața din Germania, aici s-a observat o preferință crescută pentru brânza de burduf.
Pe parcursul acestui an, una dintre provocările majore pentru Ferma cu Omenie a fost gestionarea fluctuațiilor costurilor materiilor prime, menținând în același timp predictibilitatea și fiabilitatea pentru clienții și partenerii companiei.
Ferma cu Omenie este o afacere din industria alimentară pe segmentul premium al specialităților din brânză, cu acționariat 100% românesc. Aproximativ 60% din produsele sale fabricate în localitatea Unirea, din județul Alba, ajung la export. Ferma cu Omenie s-a desprins în anul 2019 din Unilact Transilvania, care are un istoric de circa 30 de ani în zootehnie. Marius Bîcu a preluat conducerea fabricii de brânzeturi în anul 2002, dezvoltând astfel afacerea începută de tatăl său.