„Beți vin, nu etichete”, mișcarea demarată de un tânăr italian. ”Suntem atât de dependenți de reglementările artificiale, încât acestea ni se par aproape normale”

„Beți vin, nu etichete”, mișcarea demarată de un tânăr italian. ”Suntem atât de dependenți de reglementările artificiale, încât acestea ni se par aproape normale”
scris 11 dec 2023

Alessandro Salvano are 28 de ani și locuiește în Alba, din Provincia Cuneo, în nord-vestul Italiei. A început o mișcare împotriva localităților care au început să promoveze branduri de origine protejată și a ajuns la o cifră de afaceri de 300 de mii de euro cu vinuri care nu intră sub nicio reglementară specială, relatează Corriere della Sera.

”Suntem atât de dependenți de reglementările artificiale, încât acestea ni se par aproape normale. În 1980, a fost definită o zonă de 11 comune în care se poate produce Barbera (n.r. Barbera este un vin tipic piemontez obținut din soiul de struguri autohton cu același nume, din câte se știe mai puțin vechi decât altele cultivate în Piemont, cum ar fi Moscato, Grignolino și Nebbiolo). Ce se întâmplă cu podgoriile din apropierea acestei granițe? Aproape toată lumea a văzut o ocazie ratată, în timp ce eu am acceptat provocarea și am transformat-o într-o oportunitate. Așa a început proiectul meu, fără un buget și fără podgorii proprii, ci doar cu o mică investiție pentru a cumpăra struguri cu puținii bani pe care îi aveam. Toate acestea pentru a transmite un mesaj: „Un vin bun nu depinde neapărat de etichetă””, spune italianul.

Urmărește-ne și pe Google News
Star Storage și-a cerut insolvența și anunță măsuri strategice de restructurare a datoriilor din perioada pandemiei COVID-19 CITEȘTE ȘI Star Storage și-a cerut insolvența și anunță măsuri strategice de restructurare a datoriilor din perioada pandemiei COVID-19
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

A reușit să facă să se întâmple ceva în locuri unde de obicei se întâmplă puține lucruri. Și anume în Montelupo Albese, în Langhe, la câțiva metri de granițele localității Barolo. Familia sa produce vin de trei generații în fața unor terenuri care valorează de cinci-șase ori mai mult decât podgoriile familiei. Dar Salvano, în loc să dispere, încearcă să desființeze dogmele stabilite în ceea ce privește denumirile, abordând lumea vinului într-un mod neconvențional, arată G4Media.ro.

El a ales să spună o poveste, cea a Montelupo Albese, pentru ca vinul să poată reprezenta și un mesaj de schimbare. Astfel, „Drink wines not labels” s-a născut în 2019 ca proiect independent. Până în 2022, toate vinurile sunt produse din struguri achiziționați în comuna Montelupo Albese (în principal de la unchiul său), unde are loc și producția propriu-zisă.

Toate sticlele DWNL poartă același mesaj: „Beți vin, nu etichete”. Pe unele sticle este scris în engleză, pe altele în japoneză sau franceză. Motivul numelui este destul de simplu și reflectă obiectivul proiectului.

„Cred că vinul ar trebui să fie folosit pentru a da o voce unui teritoriu care a avut foarte puțin în ultimii 40 de ani. În anii 1980, au fost publicate reglementările pentru producția de Barolo DOCG, cu metodele de producție și teritoriile de cultivare. Iar acest lucru a creat în mod inevitabil un dezechilibru economic și cultural de la un kilometru la altul. Teritoriile aflate la 50 de metri de acea graniță au trebuit întotdeauna să se mulțumească cu producerea unor vinuri mai simple, de la Dolcetto la Nebbiolo, dar acest lucru nu înseamnă că produsul nu este bun”.

Danemarca, marele producător de carne de porc, trece la dieta pe legume: Guvernul ia o decizie în premieră mondială. Alte țări îi calcă pe urme CITEȘTE ȘI Danemarca, marele producător de carne de porc, trece la dieta pe legume: Guvernul ia o decizie în premieră mondială. Alte țări îi calcă pe urme

În prezent, Compagnia dei Caraibi – distribuitor și importator de băuturi spirtoase și vinuri – prin intermediul companiei „Have Fun” (deținută în proporție de 75 % de Compagnia și 25 % de Salvano) cumpără mai multe terenuri în zonă și plantează noi viță-de-vie, existând planuri de a construi propria cramă.

„În 2019 am produs aproximativ 2.000 de sticle”, conchide tânărul, „dublat în 2022. Iar acum cifrele, datorită achizițiilor recente, sunt pe cale să crească. În 2023 am avut o cifră de afaceri de 140 de mii, în timp ce anul viitor țintesc 300 de mii, datorită sticlelor de dolcetto, pinot noir, nebbiolo, chardonnay și a outsiderului meu Barolo. Încet-încet, transform o provocare care părea imposibilă în realitate”.

viewscnt
Afla mai multe despre
vin
italia