Mai bine de jumătate dintre reprezentanții generației Millennials, născuți în 1980-2000, susțin că sunt mulțumiți cu locul lor de muncă, însă doar 20% l-ar recomanda altor persoane, potrivit unui studiu realizat de compania iSense Solutions pentru grupul Lowe, în cadrul platformei Bold by Lowe Group.
„Multe dintre companiile care activează în acest moment pe piața noastră, indiferent de sectorul de activitate, se confruntă cu provocări foarte mari de recrutare și retenție a tinerilor din cohorta Millennials pentru că nu știu cum să-i abordeze și să comunice cu ei”, spune vicepreședintele Creative Services din cadrul grupului Lowe România, Hortensia Năstase, scrie News.ro.
Datele celui de-al doilea studiu al seriei Bold by Lowe Group, dat publicității miercuri, arată că fidelitatea tinerilor față de locul de muncă este mai mică, aceștia aflându-se deja la al doilea (18-25 ani) sau la al treilea job (26-34 ani). Mai mult, doar 40% (18-25 ani), respectiv 49% (26-34 ani) lucrează în domeniul în care s-au pregătit.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Totodată, tinerii vor sa se îndepărteze de domeniul în care lucrează cei mai mulți dintre ei, cum ar fi alimentație, comerț, restaurant, vânzări și turism, fiind mai interesați de domeniile IT, telecomunicații, management, marketing și comunicare.
„Millennials sunt mai exigenți cu angajatorul și mai puțin atașați de job. Caută online informații despre compania care îi cheamă la interviu, despre posibilul viitor manager. Acum, mai mult decat oricând, este important pentru companii să își gestioneze imaginea de angajator și să investească în programe de motivare și fidelizare a acestora”, completează directorul iSense Solutions, Traian Năstase.
Tinerilor cu vârsta între 18-25 de ani le place să socializeze la locul de muncă. Astfel, ei consideră că sunt mai sociabili la birou (80% vs. 71% total angajați), dar mai puțin sociabili în viața de zi cu zi (67% vs. 71% total angajați).
Principalii factori care îi determină să accepte un job sunt programul (48% dintre ambele categorii de vârstă) și salariul (pentru 39% din 18-25 ani, respectiv 42% din 26-34 ani).
Millennials de 18-25 de ani lucrează, în medie, 8,3 ore pe zi și câștigă un salariu lunar mediu de 1.388 de lei, însă își doresc să câștige cu aproximativ 1.408 Rlei mai mult, în timp ce tinerii din categoria 26-34 de ani lucrează, în medie 8,7 ore pe zi, câștigă aproximativ 1.974 lei pe lună și își doresc cu 1.342 lei mai mult.
În schimb, doar 18% dintre cei de 26-34 de ani, respectiv 34% dintre cei de 18-25 de ani sunt mulțumiți de creșterile salariale din ultimele 12 luni.
În ceea ce privește beneficiile căutate, Millennials nu se deosebesc de celelalte generații, primele de sărbători, de vacanță și al 13-lea salariu fiind în topul preferințelor.
Millennials se apropie de celelalte generații și când vine vorba despre obiective profesionale, siguranța locului de muncă, veniturile mari și dezvoltarea profesională fiind pe primele locuri, însă se remarcă interesul lor mai ridicat față de cel al altor generații pentru poziții de management (29% din 18-25 ani, 28% din 26-34 ani) și pentru afaceri proprii, ce le oferă mai multă libertate (32%, respectiv 31%).
De asemenea, tinerii evită companiile de stat (până în 20% lucrează în companii de stat vs. 37% total angajați). Cei de 18-25 de ani preferă multinaționalele (41%), în timp ce Millennials de 26-34 de ani au lucrat deja în multinaționale și acum vor business-uri locale (50%).
Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions special pentru Grupul Lowe, iar datele sunt reprezentative pentru mediul urban, pentru persoane angajate sau care intenționează să se angajeze. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3,7%.