DOCUMENT Operatorii telecom, obligați să raporteze când nu se mai poate suna la 112 mai mult de 15 minute

DOCUMENT Operatorii telecom, obligați să raporteze când nu se mai poate suna la 112 mai mult de 15 minute
scris 12 feb 2024

Incidentele de securitate în care căderea de semnal durează mai mult de 15 minute, timp în care oamenii nu mai pot suna la numărul unic de urgență 112, sunt considerate incidente cu impact semnificativ și trebuie raportate de operatorii de telefonie, arată o noua decizie a Autorității de reglementare în comunicații, publicată în Monitorul Oficial.

Potrivit noilor reguli, incidentul de securitate cu impact semnificativ este acel incident care atinge cel puțin unul dintre următoarele praguri cantitative sau calitative:

Urmărește-ne și pe Google News

a) praguri cantitative:

Jaf de proporții în Cuba. Peste 130 de tone de carne de pui, aliment vândut „pe cartelă”, au fost sustrase dintr-un depozit și vândute la negru, pe stradă. Printre inculpați se numără inclusiv IT-iști CITEȘTE ȘI Jaf de proporții în Cuba. Peste 130 de tone de carne de pui, aliment vândut „pe cartelă”, au fost sustrase dintr-un depozit și vândute la negru, pe stradă. Printre inculpați se numără inclusiv IT-iști

    (i) disponibilitate — afectarea, din perspectiva disponibilității rețelelor publice de comunicații electronice, a serviciilor de comunicații electronice destinate publicului, inclusiv a datelor stocate, transmise ori prelucrate sau a serviciilor aferente oferite de rețelele ori serviciile de comunicații electronice respective sau accesibile prin intermediul acestora, în cazul a 5.000 de utilizatori, timp de cel puțin 60 de minute, sau în cazul în care se depășește pragul de 500.000 de „ore-utilizator”;
    (ii) autenticitate, integritate sau confidențialitate — sunt afectați cel puțin 5.000 de utilizatori, indiferent de durata incidentului;

b) praguri calitative:

    (i) incidente care afectează, direct sau indirect, pe o perioadă de cel puțin 15 minute, rutarea comunicațiilor de urgență către Serviciul de urgență 112;
    (ii) incidente cu impact transfrontalier;
    (iii) incidente care afectează securitatea rețelelor și serviciilor altui furnizor de rețele publice de comunicații electronice sau de servicii de comunicații electronice destinate publicului și îi cauzează acestuia un incident

Când au loc astfel de incidente de securitate, furnizorii de comunicații electronice au obligația de a informa publicul cel puțin prin una dintre următoarele modalități:

Fost executiv de top la OMV Petrom, Siemens sau Transelectrica, condamnat penal pentru intermediere de șpagă CITEȘTE ȘI Fost executiv de top la OMV Petrom, Siemens sau Transelectrica, condamnat penal pentru intermediere de șpagă

    a) prin intermediul unei secțiuni speciale pe pagina principală a propriei pagini de internet, cu menținerea acestei informări în aceste condiții cel puțin până la remedierea incidentului de securitate care are un impact semnificativ;
    b) prin canalul propriu de televiziune;
    c) prin intermediul poștei electronice;
    d) prin intermediul serviciului de mesagerie scurtă;
    e) prin mass-media.

DOCUMENTUL POATE FI VĂZUT AICI

Peste 300 de milioane de apeluri au fost preluate de operatorii Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) în cei 20 de ani de când 112 este numărul unic pentru urgențe în România.

Anul trecut, au fost aproape 10,5 milioane de apeluri, din care 53,82% au reprezentat urgențe. Județul Gorj are cel mai ridicat procent de apeluri care nu reprezintă o urgență, 66,79%, fiind urmat de județul Covasna, cu 63,40%, și de județul Argeș, cu 59,50%.

Franța, Germania și Polonia vor dezvălui luni o acțiune comună contra dezinformării rusești CITEȘTE ȘI Franța, Germania și Polonia vor dezvălui luni o acțiune comună contra dezinformării rusești

De altfel, un bărbat din Argeș a sunat fără a avea o urgență de aproape 31.000 de ori în decursul unui an, timpul de procesare a acestor apeluri echivalând cu aproape 5 zile de convorbiri continue.

”De 20 de ani 112 este numărul unic pentru urgențe din România, timp în care au fost preluate peste 300 de milioane de apeluri de către operatorii Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS). Operaționalizat în 2004, Sistemul național unic pentru apeluri de urgență (SNUAU) s-a dovedit o modalitate simplă, eficientă și rapidă pentru alertarea serviciilor de urgență. Acum două decenii, 112 a înlocuit numerele 955, 961 și 981 la care puteau fi apelate în mod individual agențiile specializate de intervenție, contribuind la gestionarea eficientă, coordonată și colaborativă a situațiilor de pericol din întreaga țară și la salvarea de vieți”, arată reprezentanții STS, duminică, într-un comunicat de presă.

FOTO Moni Bordeianu, primul solist al trupei Phoenix, a murit la vârsta de 75 de ani CITEȘTE ȘI FOTO Moni Bordeianu, primul solist al trupei Phoenix, a murit la vârsta de 75 de ani

Dacă în anul 2004, peste 90% dintre apeluri nu erau urgențe, în prezent procentul a scăzut sub 50.

”Sistemul 112 a țintit permanent noile tehnologii, standarde și practici tehnico-operaționale care ajută la salvarea de vieți, inclusiv utilizând metode avansate de localizare și devenind, astfel, un model de bună practică pentru serviciile de urgență din alte state europene”, adaugă aceștia.

În anul 2023, operatorii STS ai Serviciului de urgență 112 au preluat 10.489.979 de apeluri, din care 53,82% au reprezentat urgențe. Diferența de 46,18% au fost apeluri care nu au necesitat intervenția agențiilor: Ambulanță, Poliție, ISU-SMURD, Jandarmerie sau Salvamont.

viewscnt
Afla mai multe despre
sts 112
apeluri 112
urgențe 112