Realitatea virtuală, un domeniu care începe să își facă loc în viața consumatorilor și în a cărui dezvoltare companiile tehnologice investesc sute de milioane de dolari, reprezintă o adevărată mină de aur pentru producătorii de filme, iar controversata categorie a filmelor XXX ar putea atrage câștiguri suplimentare de 1 miliard de dolari din tehnologia virtuală (VR) în următorii 10 ani.
Pentru ca realitatea virtuală să devină o afacere viabilă, industria pornografică, de altfel un pionier în privința rapidității și a entuziasmului cu care adoptă cele mai noi tehnologii, trebuie să joace un rol central, consideră analiștii Piper Jaffray, citați de MarketWatch.
Relația dintre producătorii de filme pentru adulți și dezvoltatorii de tehnologie VR este mutual benefică: industria pornografică impulsionează vânzările și rata de utilizare a căștilor VR, iar piața de tehnologie VR contribuie la creșterea numărului de abonați la site-urile care promovează conținut video destinat adulților.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Tehnologia VR “ar putea revoluționa o industrie care stagnează de mulți ani”, a declarat analistul Gene Munster.
Pe măsură ce tehnologiile folosite în realitatea virtuală vor avansa, utilizatorii vor fi mai inclinați să plătească pentru conținutul oferit de companiile din industria pornografică, un sector care se confruntă cu dificultăți din cauza pirateriei în urcare și a numărului mare de site-uri gratuite. Conform datelor IBISWorld Market Research, veniturile din pornografia online plătită au crescut cu doar 0,3% pe an în 2009-2014, la 3,3 miliarde de dolari.
Potrivit lui Munster, industria pornografică va deveni al treilea cel mai mare jucător de pe piața VR din Statele Unite ale Americii până în anul 2025, cu venituri din sectorul VR de 1 miliard de dolari. Pe primele două locuri se vor afla industria jocurilor, cu venituri anuale de 1,4 miliarde de dolari, și companiile care oferă conținut video asociat ligii naționale de fotbal a SUA (NFL), cu venituri de 1,23 miliarde de dolari.
Este următorul “mega domeniu tehnologic” din SUA, similar cu ceea ce s-a întâmplat cu industria telefoanelor mobile în urmă cu 15 ani, a adăugat analistul.
Dezvoltarea pornografiei virtuale survine în paralel cu evoluția tehnologiilor VR, domeniu ce atrage din ce în ce mai mulți adepți. În martie anul trecut, Facebook a plătit 2 miliarde de dolari pentru achiziționarea startup-ului american Oculus VR, producătorul căștilor pentru realitate virtuală Oculus Rift, care vor fi comercializate începând cu primul trimestru al anului 2016.
Oculus Rift va concura cu dispozitive similare produse de Google și Samsung.
“Giganții din industria tehnologică concurează umăr la umăr pentru ca dispozitivele VR să ajungă în casele noastre”, a spus Jeremy Bailenson, director fondator al centrului de testare VR din cadrul Universității Standford.
În ianuarie, Facebook și-a lansat propriul studio de filme 3D, iar o lună mai târziu, Samsung Electronics a anunțat semnarea unui parteneriat cu Liga Națională de Baschet din SUA (NBA) pentru a filma scene din timpul meciurilor cu camere de 360 de grade, conținutul 3D urmând să fie difuzat cu ajutorul serviciului de streaming cu plată al sud-coreenilor, Milk VR.
Chiar dacă majoritatea companiilor de IT nu investesc în realitatea virtuală cu scopul de a stimula producția de materiale pornografice, jucătorii din industrie se pregătesc deja pentru adoptarea la scară largă a tehnologiei VR.
Datorită costurilor cu producția mai ridicate decât în cazul filmelor 2D, conținutul video 3D nu va fi ușor accesibil utilizatorilor care nu se abonează la serviciile oferite de companiile specializate, cel puțin până ce nu vor apărea pe piață aparate ieftine destinate filmării la 360 de grade, iar companiile din industria pornografică speră ca veniturile din abonamente să crească substanțial odată cu dezvoltarea tehnologiilor VR.
La nivel mondial, numărul de abonați la site-urile care oferă conținut VR contra cost este estimat să crească de la aproximativ 500.000 în 2014 la 4,8 milioane în acest an, potrivit datelor statista.com. În doar trei ani, numărul de abonați va urca la 28 milioane.
Nici producătorii de accesorii erotice nu au fost greu de convins să experimenteze cu noua tehnologie, iar mulți dintre ei au semnat contracte cu companiile de filme pentru sincronizarea dispozitivelor cu mișcările actorilor.
Un exemplu de astfel de parteneriat este cel încheiat de producătorul de jucării sexuale interactive Lovense cu VirtualRealPorn. Cererea inițială pentru dispozitivele astfel sincronizate a depășit oferta Lovense, iar compania intenționează să creeze o gamă de accesorii haptice destinate exclusiv pieței pornografice VR.