Doar 2 din 10 angajați români se consideră loiali companiei pentru care lucrează. Motivele pentru care își caută un alt job

Doar 2 din 10 angajați români se consideră loiali companiei pentru care lucrează. Motivele pentru care își caută un alt job
scris 16 oct 2018

Doar doi din zece angajați români din mediul privat, respondenți ai unui studiu, se declară loiali companiei pentru care lucrează, majoritatea fiind pregătitți să ia în considerare o schimbare dacă găsesc o variantă mai bună. Mai mult, 10% dintre angajații respectivi nu cred deloc în loialitatea față de un angajator.

Principalul motiv care afectează loialitatea salariaților români față de angajator este nerecunoașterea meritelor, susțin 44,8% dintre participanții la un studiu realizat de compania UP! Your Service. Un rol important îl are și salariul, împreună cu beneficiile extra-salariale acordate de companie (32,3% dintre respondenți), precum și volumul mare de muncă (28%), mediul de lucru stresant (24,8%) ori controlul exagerat al activității (24%).

Urmărește-ne și pe Google News

Loialitatea față de locul de muncă mai este influențată negativ și de lipsa oportunității de a avansa în carieră (20,6%), procesele de lucru greoaie (17,8%), relația cu șeful (16,8%), lipsa oportunității de dezvoltare pe plan profesional (16,5%), pedepsele sau penalizările (14,2%) ori relația cu colegii (12%).

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
GHID CEC Bank - cum pot tinerii și adulții să obțină credite fără dobândă pentru școlarizare, servicii medicale, locuințe și chiar abonamente la teatru CITEȘTE ȘI GHID CEC Bank - cum pot tinerii și adulții să obțină credite fără dobândă pentru școlarizare, servicii medicale, locuințe și chiar abonamente la teatru

4 din 10 salariați din sectorul privat consideră că managerii nu le încurajează și sprijină dezvoltarea, iar mai bine de jumătate spun că nu primesc un feedback valoros de la manager care să îi ajute să se dezvolte sau consideră că organizația nu investește în ei, oferindu-le posibilitatea de a învăța lucruri noi și de a-și extinde aria de cunoștințe și abilități.

Totodată, aproape 60% consideră că organizația pentru care lucrează nu le acordă șansa să își construiască un plan de carieră sau să promoveze și nici nu asigură cursuri de formare care să îi ajute să își construiască abilități de care au nevoie pentru a-și dezvolta activitatea.

Când vine vorba despre ce face angajatorul actual pentru a-și loializa angajații, o treime dintre respondenți nu consideră că organizația în care lucrează desfășoară inițiative de loializare. Ceilalți spun că printre metodele de loializare întâlnite în compania lor sunt încurajarea lucrului în echipă (33,1%), mediul de lucru plăcut și relaxat (24,5%), exprimarea liberă a ideilor și feedback-ul constant (23,9%), pachetul complex de beneficii extra salariale (16,5%), echilibrul între viața profesională și cea personală (16,5%).

Mai puțini sunt cei care se bucură de faptul că organizația oferă șanse egale de dezvoltare și avansare în carieră pentru toți angajații săi (14%), organizează evenimente dedicate familiilor angajaților săi (9,2%), le arată constant angajaților cât de importanți sunt pentru companie (8,5%).  

Studiul a fost desfășurat în perioada 1 - 30 septembrie 2018, pe un eșantion format din 2.042 de respondenți salariați din mediul privat din toată țara.

viewscnt
Afla mai multe despre
loialitate
job