Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a trimis pe platforma SEAP, a licitațiilor publice, contractele pentru cele două capete ale autostrăzii Pitești-Sibiu, considerate de specialisti cele mai ușor de realizat, deoarece sunt singurele care nu traversează munții, valoarea celor două contracte fiind estimată la 560, fără TVA, sau circa 666 milioane euro, cu TVA.
Autostrada Pitești-Sibiu, parte din Autostrada București-Nădlac (A1) ar permite traficul neîntrerupt pe autostradă între Capitală și frontiera cu Ungaria, scrie News.ro.
Autostrada de circa 123 kilometri ar fi prima care ar trece munții, făcând legătura între Muntenia și Transilvania, peste Munții Carpați. Autostrada a suferit mai multe amânări în ultimii ani din cauza efectuării mai multor studii asupra celor cinci variante de traseu.
În martie, CNAIR a anunțat că a primit documentația tehnică aferentă studiilor de fezabilitate pentru secțiunile 1 și 5 pentru a le evalua conformitatea cu normele în vigoare.
CITEȘTE ȘI CNAIR lansează pe SEAP procedura pentru proiectarea și execuția sectorului de Sud al noii centuri a CapitaleiUlterior, în 26 iunie, compania de stat a finalizat documentația pentru cele două tronsoane, care ar trebui finalizate în patru, respectiv cinci ani.
”Pentru Secțiunea 1 cu o valoare de aproximativ 165 milioane Euro fără TVA, proiectarea va dura 12 luni iar execuția lucrărilor 36 de luni. Pentru Secțiunea 5 valoarea este de aproximativ 395 milioane Euro fără TVA, durata proiectării este de 12 luni iar perioada de execuție este de 48 de luni”, se arată în comunicat.
Ofertele trebui depuse în trei luni.
Lotul 1 aferent secțiunii 1, Sibiu-Boița, are o lungime de 13,2 kilometri, iar traseul autostrăzii va începe în zona localității Șelimbăr, la intersecția cu centura Sibiului.
Sectiunea 5 este cuprinsă între Curtea de Argeș - Pitești și are o lungime de 30,35 km. Traseul autostrăzii va începe în zona localității Curtea de Argeș și va continua traseul paralel cu râul Argeș până la actuala centură a Piteștiului.