Vânzările de automobile electrice au crescut cu 24% în primele 7 luni ale anului, dar numărul lor rămâne în continuare foarte redus, în pofida programului Rabla Plus, care oferă o subvenție de 10.000 de euro pentru o astfel de mașină.
BMW i3 este în continuare cea mai vândută mașină electrică din România, deși volumul vânzărilor a scăzut ușor față de anul trecut. În primele 7 luni, BMW a vândut 23 de exemplare, cu 4 mai puține față de anul trecut.
Dacă anul trecut, i3 acoperea peste 50% din piața de electrice, anul acesta alte două mărci au câștigat procente serioase din cota de piață. Pe locul al doilea se află Renault Zoe, un model care câștigă tot mai mulți clienți, datorită prețului său. Anul acesta au fost vândute 18 exemplare, față de numai 7 anul trecut. Mercedes B Class, un vehicul electric care va ieși din producție, a înregistrat un număr de 14 clienți, în creștere de la 3 clienți.
CITEȘTE ȘI FOTO Chinezii care au cumpărat centrul comercial Armonia din Brăila, primul mall din România intrat în faliment, au primit 1,3 milioane euro de la GuvernÎn schimb, VW Golf e, versiunea electrică a celui mai vândut automobil din Europa, a scăzut de la 10 unități la doar 3, anul acesta. Celelalte modele electrice care au mai înregistrat vânzări în perioada ianuarie – iulie 2017 au fost Mitsubishi Miev(4) și VW Up (1).
Companiile auto au așteptat demararea programului Rabla Plus, în speranța unei creșteri semnificative a vânzărilor de vehicule electrice, însă cei 10.000 de euro acordați de stat nu au atras românii, speriați probabil de prețurile încă mari ale acestor vehicule. Cel mai ieftin model electric este VW Up, cu 25.650 euro, astfel că prețul cu subvenția statului ar fi de 15.650 euro, un cost destul de mare pentru un vehicul urban, de mici dimensiuni. Celelalte modele costă peste 30.000 de euro, cel mai scump fiind B Class, cu 39.000 de euro.
Cu toate acestea, reprezentanții producătorilor sunt optimiști. „Puternic susținută de Programul Rabla Plus, piața de automobile electrice are o creștere constantă. Infrastructura de încărcare are o evoluție mai rapidă chiar decât nivelul pieței, avem toate premizele pentru ca automobilul electric să se impună și în România” a declarat Dana Popescu, brand manager BMW i România. Marca bavareză mizează foarte mult pe vehiculele electrice, brandul BMW i având o puternică susținere din partea companiei.
CITEȘTE ȘI VIDEO Mercedes lansează X-Class, teoretic cel mai luxos pick-up din lume“Ca automobil de oraș considerăm că BMW i3 este un pachet matur. Autonomia acoperă nevoile de deplasare urbană pentru mai multe zile și, în același timp, avem un automobil foarte dinamic și agil, care păstrează experiența de condus BMW. Avem și avantajul unui preț atractiv, cu un cost de utilizare la nivelul unui BMW Seria 1 sau chiar mai mic, dacă luăm în considerare programul Rabla Plus. Până la urmă, costul de „combustibil” pentru BMW i3 este de aproximativ 7 lei pentru 100 km”, a mai spus Dana Popescu