Euroins, societatea care deschide anual cele mai multe dosare de daună din România, are greutăți cu gestionarea activității în acest domeniu. După ce a încercat să direcționeze toate solicitările șoferilor păgubiți către un număr de telefon unic, a ajuns în situația de a nu mai putea face față apelurilor. La solicitarea Autorității de Supraveghere Financiară, Euroins a pus la dispoziția păgubiților un e-mail unde să poată trimite solicitările pentru deschiderea dosarului de daună și actele necesare.
Timp de mai multe zile la rând, săptămâna trecută, contactarea unui operator Euroins care să te îndrume spre deschiderea unui dosar de daună a fost misiune imposibilă.
Acest fapt a fost constatat și de Autoritatea de Supraveghere Financiară, dar și de reporterul Profit.ro care a încercat, fără succes, să obțină o programare la numărul unic pus la dispoziție de asigurător.
Brokerii de asigurare, indispensabili pentru activitatea Euroins, care vinde aproape 100% prin intermediari, au sesizat problema de la începutul săptămânii viitoare, sunați fiind de șoferi implicați în accidente rutiere.
În cazul celor mai mari din intermediari, spun sursele Profit.ro, soluția găsită de asigurătorul bulgar a fost punerea la dispoziție a unei persoane de contact.
Reprezentanți ai Euroins au avut o întâlnire și cu oficiali din ASF, care le-au pus în vedere un plan de măsuri, printre care suplimentarea numărului de linii telefonice, dar și introducerea măcar temporară a posibilității ca persoanele păgubite să poată face constatarea în oricare dintre agențiile Euroins.
Pe de altă parte, asigurătorul invocă unele probleme de ordin tehnic ce vor fi rezolvate în cel mai scurt timp.
“Euroins România a preluat întreaga procedură de deschidere de dosare de daună de la centrele de reparații, în conformitate cu normele ASF, ceea ce a condus la o situație excepțională și temporară legată de supraîncărcarea liniilor telefonice apelabile la numărul 0319483. Aceasta este o situație temporară, pentru a cărei redresare au fost luate deja măsuri - dublarea numărului de linii telefonice și a celui de operatori. Euroins România informează că toate programările pentru constatări anunțate până în data de 31 iulie 2017 rămân și sunt valabile, iar persoanele programate trebuie să se prezinte la centrele de constatare comunicate deja. Pentru deschiderea de noi dosare de daună, vă rugăm să trimiteți un mesaj la [email protected], urmând să fiți contactați în cel mai scurt timp posibil. În cazul în care, apelând numărul de telefon 0319483, nu puteți lua legătura cu un operator, vă asiguram că veți fi contactați în termen de maximum 24 de ore pentru programare”, transmite societatea într-un punct de vedere pentru Profit.ro.
Activitatea de constatare și lichidare a daunelor de la Euroins a făcut și obiectul unui control ASF finalizat anul acesta fără sancțiuni, într-un context special.
Societatea este de departe numărul unu în România în ceea ce privește dosarele de daună deschise anual. Unul din patru șoferi care fac accidente în România sunt asigurați la Euroins.
În cifre absolute, doar în ultimele șase luni ale anului trecut Euroins a deschis 32.000 de dosare de daună, ceea ce înseamnă că peste 250 de șoferi cu RCA la Euroins sunt implicați zilnic în accidente rutiere.