Platforma Takeaway.com a cumpărat BGmenu, serviciul de catering din Bulgaria, și platforma de comenzi online de mâncare Oliviera, cu operațiuni în România, ambele deținute de grupul bulgar Hello Hungry.
Tranzacția se ridică la 10,5 milioane euro.
BGmenu este principala companie în livrarea de alimente din Bulgaria, iar Oliviera este una dintre cele mai mari platforme de comenzi online din România.
CITEȘTE ȘI Familia Alin Niculae, proprietarul Oscar Downstream, o nouă tranzacție imobiliară - cumpără un teren al Romexpo cu aproape 5 milioane de euroTakeaway.com deține deja cele mai mari mărci de livrare a produselor alimentare din Germania, Olanda, Polonia, Belgia și Austria, iar strategia acesteia este să devină numărul unu și în România.
În acest sens, Takeaway.com anunță deja că va investi semnificativ atât în Bulgaria, cât și în România.
Takeaway.com își consolidează astfel poziția sa în Europa de Est, în conformitate cu strategia de a-și extinde poziția de lider pe continent.
CITEȘTE ȘI Alexandrion, producătorul băuturilor Alexandrion și Cava D’Oro, intră în forță pe piața hotelieră locală: a cumpărat hotelul New Montana și l-a recrutat pe cel care a condus 10 ani vânzările Ramada"Odată cu achiziționarea BGmenu și Oliviera, adăugăm în portofoliu noi piețe de livrare a produselor alimentare online cu creștere rapidă și cu o populație considerabilă. Este intenția noastră de a aplica în aceste țări (Bulgaria și România - n.r.) aceeași strategie care a generat o hipercreștere în afacerea noastră poloneză Pyszne.pl.", spune Jitse Groen, CEO și fondator al Takeaway.com.
"Suntem încântați să devenim parte a pieței cu de livrare online de mâncare cu cea mai rapidă creștere din Europa. Credem că există o oportunitate semnificativă pe piața din sud-estul Europei, iar parteneriatul cu Takeaway.com ne oferă cea mai bună oportunitate pentru a ne construi succesul în această regiune", spune și Vladimir Davchev, CEO al BGmenu și Oliviera.
Cu sediul în Amsterdam, Takeaway.com a fost înființată în 2000 și are astăzi circa 900 de angajați, având operațiuni în 9 țări europene și în Vietnam, servind ca sursă de comenzi online pentru restaurante.
Oliviera a fost lansată pe piața din România în 2015.
Pe piața locală funcționează diferite aplicații de livrare mâncare de la mai multe localuri, precum foodpanda, toscafood, hipMenu, iar alte restaurante și-au dezvoltat propriul serviciu de livrare.
Profit.ro a anunțat recent că firma americană de ridesharing Uber va lansa în România Uber Eats, serviciul de livrare a mâncării de la restaurantele locale, o platformă deschisă în urmă cu 5 ani și disponibilă astăzi în mai multe state. România este primul stat din regiune în care va fi introdus serviciul.
Ultimele date indicau că un român plătește în medie 15,5 euro pentru mâncarea comandată online, în timp ce bulgarii alocă 11,7 euro, iar ungurii cheltuiesc 8,1 euro, România fiind indicată drept țara din regiune cu cel mai mare potențial de creștere în ceea ce privește piața de comenzi online de mâncare, bazat pe argumentul că doar până în 10% dintre utilizatorii de internet aleg deocamdată să comande mâncare online.
Piața locală de comenzi de mâncare este estimată la 200 de milioane de euro anual, dar cu potențial de dublare în următorii 3 ani. Din estimările operatorilor de restaurante, volumul livrărilor de mâncare la domiciliu ocupă acum în jur de 7-8% din întreaga piață locală HoReCa, evaluată la aproximativ 2,5 miliarde de euro.
La nivel global, principalii jucători sunt UberEats, Just Eat, Deliveroo, gigantul Amazon intrând recent, la rândul său, pe această nișă.