Compania ungară Flight Refund, creată ca o platformă prin care pasagerii curselor aeriene întârziate sau anulate sunt învățați ce anume trebuie să facă pentru a fi despăgubiți, intră pe piața din România. Compania a fost lansată în urmă cu 6 ani de coordonatorul operațiunilor din Ungaria ale companiei americane de publicitate Grey Group, Barbara Schulhof, și de investitorul business angel Tamás Doffek, care are fonduri direcționate către diferite startup-uri americane din Miami.
Compania intră pe piața locală bazându-se pe calcule care relevă că anul trecut ar fi fost 782 de curse aeriene întârziate sau anulate, iar pasagerii români ar fi avut dreptul la despăgubiri în cuantum total de peste 22 milioane euro.
"Serviciul Flight Refund a fost pornit de către două persoane particulare, economistul și specialistul în comunicare Barbara Schulhof și Tamás Doffek, investitor particular, după ce au ajuns la concluzia că nici măcar pasagerii care zboară în mod regulat nu știu ce drepturi au, respectiv ce despăgubiri eventuale li se cuvin. Pasagerii care au dreptul la despăgubiri din cauza întârzierilor, curselor anulate, sau supraprogramărilor primesc de la majoritatea companiilor aeriene despăgubirea justificată doar în urma unei proceduri juridice costisitoare, complicate, și în multe cazuri, de lungă durată", se prezintă compania.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Flight Refund operează un site web și, lucrând cu experți juridici, furnizează servicii pentru obținerea rambursării costurilor aferente curselor aeriene de care un pasager nu a mai beneficiat. Compania lucrează și cu o firmă de recuperare creanțe, cu un comision de 30% din suma obținută.
Compania are sediul la Budapesta.