Toyota Motor a anunțat rezultatele pentru luna iunie și pentru intervalul ianuarie – iunie, cu un volum de 5,13 milioane de vehicule vândute, care plasează compania japoneză pe locul al doilea, după Alianța Renault – Nissan și în fața celor de la VW Group.
În luna iunie, Toyota Motor a produs 912.387 vehicule (-1.2% ), din care 789.442 au fost produse sub mărcile Toyota și Lexus (-3.1%), iar restul de cele două subsidiare ale grupului, Daihatsu și Hino. Producția totală pe intervalul ianuarie – iunie s-a ridicat la 5,28 milioane de vehicule, cu 5,1% mai multe decât în 2016. Dintre acestea, 4,5 milioane au fost produse de Toyota.
Vânzările pe întreg semestrul 1 s-au ridicat la 5,129 milioane de vehicule, cu 2,7% mai multe decât anul trecut, din care Toyota și Lexus au totalizat 4,62 milioane vehicule (+2,4%), Daihatsu, 419.000, iar Hino a contribuit cu 88.000 de vehicule.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Principalele tendințe ale activității grupului Toyota sunt scăderea producției în Japonia, pentru marca Toyota, creștere pentru celelalte mărci, dar pe fondul unei creșteri a vânzărilor în Japonia pentru Toyota și scădere pentru Lexus. Toyota a atins o cotă de piață de 33% în Japonia. În același timp compania a înregistrat a treia lună de creștere a exporturilor, în special către America de Nord. Producția în alte țări a scăzut în ultimele două luni, în special în SUA.
Alianța Renault – Nissan a anunțat pentru prima dată rezultatele comune cu Mitsubishi, 5,268 milioane de vehicule, devenind astfel cel mai mare producător de automobile din lume. Volkswagen Group, care a deținut această poziție anul trecut, a anunțat 5,115 milioane vehicule vândute în prima jumătate a anului. General Motors, care cu ani în urmă era liderul mondial al industriei auto, a anunțat sub 5 milioane de vehicule vândute, volum care include, deocamdată, și vânzările Opel.