Compania Tarom a decis să angajeze un expert independent care să o ajute să selecteze un nou director general, în postul rămas vacant după ce belgianul Christian Heinzmann a fost demis și acuzat de slabe rezultate. Tarom a stabilit și cuantumul indemnizației fixe pentru viitorul șef al operatorului aerian: aproximativ 5.200 euro net pe lună, la jumătate din cât primea Heinzmann.
Directorul general va fi însă motivat și printr-o componentă variabilă a remunerației, constând într-o cotă de participare la profitul net al societății, o schemă de pensii sau o altă forma de remunerare pe baza indicatorilor de performanță, al cărei nivel va fi stabilit de Consiliul de Administrație pe baza unui studiu comparat asupra condițiilor de remunerare pentru pozițiile similare din societăți din același domeniu de activitate, cu capital majoritar ori integral de stat din România și din alte state europene.
Pe lângă necesitatea de a accepta acest pachet salarial, viitorul director general va trebui să aibă minimum 10 ani de experiență ca manager în cadrul unor întreprinderi publice ori societăți din sectorul privat, studii superioare economice sau tehnice de lungă durată cu licență, "abilități puternice de management și leadership, jucător de echipă" și disponibilitatea de a călători ocazional în afara locului de desfășurare a activității sau a țării.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Expertul va trebui să găsească viitorul șef al Tarom în cel mult două luni.
La jumătatea lunii aprilie, Profit.ro a anunțat că Guvernul a lansat procedura de selecție a unui nou director general executiv al Tarom, de la care așteaptă să aducă operatorul aerian național pe profit din operare, dar și să redacteze un plan de modernizare a flotei, începând cu anul viitor, și să reorganizeze compania din temelii.
Procedura de selecție a fost inițiată după ce belgianul Christian Heinzmann a fost revocat de la conducere la presiunea Ministerului Transporturilor, care deține peste 97% din acțiunile companiei.
Ministrul l-a acuzat pe Heinzmann, printre altele, de lipsă de interes și de responsabilitate, una dintre principalele deficiențe indicate fiind nerealizarea indicatorilor prevăzuți în bugetul de venituri și cheltuieli aprobat pentru anii 2014 și 2015. Mai exact, anul trecut, Tarom a înregistrat pierderi de 41 de milioane de lei, deși bugetul prevedea un nivel mult mai redus, de doar 8 milioane de lei.
Conform documentului prezentat de Profit.ro, viitorul manager-șef va fi obligat să aducă Tarom pe profitabilitate din operare, să elaboreze un plan de modernizare a flotei, începând cu 1 ianuarie 2017, corelat cu banii existenți și cu normele UE privind ajutorul de stat, precum și să reorganizeze structural compania, prin introducerea unui sistem eficient de management în fiecare departament.
CITEȘTE ȘI FOTO Guvernul a închiriat un avion privat pentru călătoria lui Cioloș la Berlin, cu 23.500 euroChristian Edouard Heinzmann a fost directorul general executiv al Tarom începând cu 19 noiembrie 2012, fiind plătit lunar cu 10.000 de euro.
La acest moment, compania Tarom este condusă, cu titlu temporar, de către directorul financiar.
Ministerul Transporturilor deține peste 97% din acțiunile Tarom. Alți acționari sunt Aeroporturi București SA (1,48%), ROMATSA (1,26%) și SIF Muntenia (0,09%).