Țiriac mai ia 15 mil. lei din afaceri aeriene, la sol. Va păzi aeroporturile Otopeni și Băneasa

Țiriac mai ia 15 mil. lei din afaceri aeriene, la sol. Va păzi aeroporturile Otopeni și Băneasa
scris 6 mai 2016

Securit Force București, parte a grupului Țiriac Holdings - controlat de Ion Țiriac, considerat cel mai bogat român, va furniza servicii de pază a obiectivelor, bunurilor și valorilor aeroporturilor Otopeni și Băneasa, contract atribuit în urma unei negocieri la care au mai participat trei firme.

Contractul a fost semnat la finele lunii martie pentru suma de 12,44 milioane de lei, fără TVA, preț sub cel estimat inițial, de 14,89 milioane de lei, fără TVA.

Urmărește-ne și pe Google News

Compania lui Țiriac va încasa aproape 15 milioane de lei (3,3 milioane euro), dar anunțul de atribuire nu precizează durata contractului, acordat pe bază de negociere, potrivit SEAP.

Pentru aceste servicii s-au înscris șase companii, din care doar patru firme au depus oferte și au participat la negocieri.  

Panama Papers: Țiriac și-a pus averea într-o fundație privată din Panama, unde este și Mangold, prin Mossack Fonseca. Reacția lui Țiriac CITEȘTE ȘI Panama Papers: Țiriac și-a pus averea într-o fundație privată din Panama, unde este și Mangold, prin Mossack Fonseca. Reacția lui Țiriac

Anterior, serviciile de pază pentru cele două aeroporturi au fost furnizate de Alistar Security SRL, în baza unui contract în valoare de 6,27 milioane de lei, fără TVA, și respectiv G4S Secure Solution, cu un contract în sumă de 1,89 milioane de lei, fără TVA.

Primul contract a fost atribuit în martie 2014, iar al doilea în octombrie 2013, conform datelor www.e-licitatie.ro.

Cu afaceri de 25 milioane de lei în 2015, în ușoară scădere față de anul precedent, Securit Force are aproape 550 de angajați și este deținută de Fyros Establishment Limited (Cipru) - 97% și Răzvan Claudiu Bețiu - 3%. Compania este parte grupului Țiriac Holdings și a fost înființată în anul 2000.

Americanii susțin cu bani modernizarea securității aeroportului Otopeni

Contractul pentru paza aeroporturilor a fost semnat cu mai puțin de o lună înainte ca Agenția pentru Comerț și Dezvoltare a SUA să acorde Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB) un grant pentru realizarea unui studiu de fezabilitate destinat îmbunătățirii securității aeroportului Otopeni - Henri Coandă.

Conform unui comunicat al agenției americane, proiectul va furniza soluții de telecomunicații și informații ce vor ajuta CNAB să desfășoare și să monitorizeze operațiunile sale mai eficient.

Țiriac Holding este implicată în mai multe afaceri cu Compania Națională Aeroporturi București. 

Centrul Cargo al Aeroportului Internațional Henri Coandă a fost înființat în septembrie 1999, ca o asociere între Compania Națională Aeroporturi și firmele Moonlok Ltd Cipru (controlată de Ion Țiriac), SC Servisair Gmbh, Globe Ground Romania SRL și SC Franke Beteilingungs-und Verwaltungsgesellschaft Gmbh.

Profit.ro a relatat în toamna anului trecut că, prin prelungirea contractului semnat în urmă cu 15 ani, Compania Națională Aeroporturi București pierde 500.000 de euro pe an deoarece nu a mai închiriat, în prealabil, terenul pe care funcționează Centrul Cargo. Printre companiile private asociate cu aeroporturile se numără și un offshore controlat de Ion Țiriac. La acea dată, omul de afaceri a trasnmis prin reprezentanții companiei că nu poate comenta informațiile, întrucât deține o poziție minoritară în compania mixtă.

Țiriac are în portofoliu și singura companie de transport aerian charter pe segmentul VIP (Țiriac Air) care deține un terminal privat în cadrul aeroportului Otopeni. Flota companiei cuprinde un Bombardier Global 5000 (13 locuri), care poate acoperi rute lungi (New York sau Singapore), și un Gulfstream 200 de 9 locuri, setat pentru distanțe mai scurte. De asemenea, operatorul aerian are în dotare un elicopter Agusta Westland 139 (8 locuri) și un Agusta Grand 109S (6 locuri).

Mai mult, Țiriac Air Tiriac Air deține singurul centru de service autorizat pentru elicopterele Agusta din Europa de Est și este acreditat ca organizație de întreținere pentru aeronavele Gulfstream G200 și Bombardier Global 5000.

Compania oferă și servicii suplimentare de mentenanță în hangarele pe care le operează pe aeroportul Otopeni pentru pentru aeronave de tip business class: GPU, oxigen, spălare, curățare, combustibil, Hangar încălzit, echipament de întreținere pentru aeronave, revizii de aeronave prin personal specializat și altele.

CITEȘTE ȘI Acționariatul Țiriac Air, schimbat cu alte două firme offshore, dar compania rămâne în Grupul Țiriac

Omul de afaceri Ion Țiriac este considerat cel mai bogat român, cu o avere estimată la peste 1,5 miliarde euro. Spre deosebire de cazul altor oameni de afaceri români, estimarea averii lui pare mult mai bine documentată, întrucât Țiriac a realizat în ultima vreme mai multe tranzacții de exit cu valori relevante pentru calculele realizate de diferite publicații și companii de consultanță. 

Potrivit informațiilor din piață, Țiriac ar fi obținut peste 700 de milioane de euro din vânzarea pachetului de 45% din acțiunile UniCredit Romania, iar din vânzarea participației de 15% de la Metro România ar fi încasat peste 70 de milioane de euro.

viewscnt
Afla mai multe despre
securit force
paza
otopeni
baneasa
negociere