Statul scoate din buget până la 10 milioane euro pentru revizuirea studiului Autostrăzii Olteniei. Lucrarea, după ce Ford l-a convocat pe Cioloș la Detroit

Statul scoate din buget până la 10 milioane euro pentru revizuirea studiului Autostrăzii Olteniei. Lucrarea, după ce Ford l-a convocat pe Cioloș la Detroit
Thomas Dincă
Thomas Dincă
scris 7 dec 2016

Guvernul va achita până la 10 milioane de euro pentru revizuirea studiului de fezabilitate și proiectul tehnic al autostrăzii Pitești - Craiova, lucrare amânată de 3 ani. Sătui să tot aștepte, americanii de la Ford Craiova l-au chemat pe Cioloș la Detroit pentru a-i cere autostrada. Ei și oltenii mai au însă de așteptat, deoarece numai studiul ar trebui să fie gata în 2 ani.

În 2013, Guvernul, condus atunci de Victor Ponta, și-a anunțat intenția de a realiza proiectul în parteneriat public-privat, fie ca drum expres, fie ca autostradă, în funcție de rezultatul negocierilor cu constructorii. Parteneriatul public-privat presupunea ca firma de construcții să finanțeze lucrarea și să își recupereze banii din taxa de tranzit. La acel moment, era valabil un studiu redactat încă din 2007, pentru un drum expres între Pitești și Craiova.

Urmărește-ne și pe Google News

Guvernul anunța atunci că va discuta cu operatori din state precum Franța, Spania, Italia, Austria, China. În final, nu a putut depăși faza dialogului cu constructorii și proiectul a fost bifat ca un eșec.

Sătui să tot aștepte, în luna mai a acestui an, cum a anunțat atunci Profit.ro, americanii de la Ford Craiova l-au chemat la sediul companiei din Detroit pe premierul Dacian Cioloș, aflat în vizită în SUA, și i-au cerut să îi asigure că autostrada Craiova-Pitești va fi considerată o prioritate în Master Planul pentru Transporturi.

De ce nu are România autostrăzi? Prea multe arii protejate, crede vicepremierul Vasile Dâncu CITEȘTE ȘI De ce nu are România autostrăzi? Prea multe arii protejate, crede vicepremierul Vasile Dâncu

Premierul s-a executat și lucrarea a fost inclusă în Master Plan, cu termen de începere în 2018, deci după cei 2 ani de redactare a studiului de fezabilitate, și de finalizare în 2020.

Mai mult, lucrarea a fost inclusă recent printre proiectele declarate ca utilitate publică și de interes public major, pentru ca avizul de mediu să fie emis mai rapid.

Măsurile au fost salutate de ambasadorul american la București.

Autostrada Pitești – Craiova va avea o lungime de 124 kilometri, la acest moment investiția fiind evaluată la 900 de milioane de euro, cu speranța finanțării din bani europeni.

Astăzi, traficul rutier pe distanța dintre Pitești și Craiova, într-o zi aglomerată, este unul de coșmar.

În octombrie 2014, actualul lider al PSD, Liviu Dragnea, atunci vicepremier și ministru al Dezvoltării Regionale și Administrației Publice în Guvernul Ponta, afirma că autostrada Craiova - Slatina - Pitești va fi realizată pe baza studiului de fezabilitate realizat pentru drumul expres.

Guvernul accelerează exproprierea terenurilor pentru autostrăzi, trecând peste organe de urmărire penală și bănci, și declară proiecte ca având interes major CITEȘTE ȘI Guvernul accelerează exproprierea terenurilor pentru autostrăzi, trecând peste organe de urmărire penală și bănci, și declară proiecte ca având interes major

În luna septembrie a acestui an, întrebat ce se întâmplă cu licitația deja lansată, în 2013, pentru construirea unui drum expres sau a unei autostrăzi pe ruta Craiova-Pitești, ministrul Transporturilor al Guvernului Cioloș, Sorin Bușe, a spus însă că nu are cunoștință despre aceasta.

„Nu știu despre ce vorbiți. Eu nu pot să răspund pentru ce a fost, pot să vă răspund de ce facem noi acum”, a afirmat ministrul.

Statul scoate din buget până la 10 milioane euro pentru revizuirea studiului Autostrăzii Olteniei. Lucrarea, după ce Ford l-a convocat pe Cioloș la Detroit
viewscnt
Afla mai multe despre
oltenia
craiova
pitesti
autostrada
ford
autostrazi