Traseul final pentru autostrada Sibiu-Pitești a fost avizat, autoritățile optând pentru prima variantă, care trece prin Curtea de Argeș, apoi prin Văleni și iese în județul Vâlcea, în localitatea Racovița, a anunțat marți, într-o conferință de presă, ministrul Transporturilor, Sorin Bușe.
”Ieri, 21 noiembrie, în cadrul CTE CNAIR a fost avizat traseul pentru ultimele două secțiuni ale autostrăzii Sibiu-Pitești, după cum urmează: Secțiunea 2, adică Racovița-Boița, de la km 15 la km 43, și Secțiunea 3 Racovița-Văleni, de la km 43 la km72. Deci în acest moment tot traseul este avizat”, a spus ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, conform News.ro.
La rândul său, prezent la eveniment, directorul general al CNAIR, Cătălin Homor, a spus că acesta este ”cel mai important proiect de infrastructură pe care compania îl derulează”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Astfel, din cele șapte variante inițiale de traseu în CTE (Consiliul Tehnic Economic) a fost selectată varianta 1, care va merge în paralel cu DN 7 Valea Oltului din apropiere de localitatea vâlceană Racovița și presupune mai puține tuneluri în zona de munte.
Autostrada A 1 Pitești-Sibiu va avea cel puțin șase tuneluri și zece noduri rutiere. Cele mai lungi tuneluri vor fi la Poiana 1,7 km, Curtea de Argeș 1,3 km, Lazeret două tuneluri de 1,5 km și Robești 900 m.
Autostrada A 1 Pitești-Sibiu (cu termen estimat de finalizare 2021) necesită investitții de aproximativ 1,6 miliarde de euro și este finanțată din fonduri europene. Este ultima secțiune de autostradă fără contract de construire de pe coridorul european Nădlac 2 –Constanța.
CITEȘTE ȘI Analiză: Companiile vor avea obligații noi din 2017 privind prețurile de transfer. Cum trebuie să se pregăteascăContractul privind revizuirea studiului de fezabilitate a suferit, însă, mari întârzieri.
Autostrada Pitești-Sibiu, parte din Autostrada București-Nădlac (A1), este, în prezent, cel mai important proiect de șosea rapidă din România, pentru că realizarea sa ar permite traficul neîntrerupt pe autostradă între Capitală și frontiera cu Ungaria. În plus, autostrada de circa 117 kilometri ar fi prima care ar trece munții, făcând legătura între Muntenia și Transilvania, peste Munții Carpați.
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) și-a luat angajamentul de a termina lucrările în 2021, cu un an mai devreme decât era prevăzut în masterplanul general de transport.
Harta traseului
Directorul CNADNR, Cătălin Homor, a declarat, în luna iulie, într-un interviu acordat News.ro, că proiectul autostrăzii era anul trecut "în moarte clinică", având întârzieri și probleme mai mari decât majoritatea proiectelor de autostrăzi din România. În plus, rezilierea contractului de proiectare ar fi dus la o întârziere de până la doi ani, în contextul în care termenul de începere a lucrărilor era estimat la sfârșitul anului 2018 sau începutul anului 2019.
Asocierea Spea Ingineria Europea (Italia) - Tecnic Consulting Engineering (România) a câștigat contractul de revizuire a studiului de fezabilitate în 2014, pentru circa 11 milioane de euro, dar nu a respectat niciun termen până acum, întârziiind automat și demararea efectivă a lucrărilor.