Startup-ul american Lime, un serviciu care permite închirierea de trotinete și biciclete electrice, evaluat în vara anului trecut la peste 10 miliarde de dolari, va intra pe piața din România, începând deja recrutarea de personal și căutând inclusiv un manager care să supravegheze operațiunile locale. Intrarea în România survine într-un context în care, în vara anului trecut, Lime a încheiat un parteneriat cu compania americană de ridesharing Uber, iar concurentul Uber în România, Taxify, a intrat în toamna anului trecut pe nișa de trotinete electrice.
De ce este important: Serviciile de închiriere de trotinete electrice sunt în expansiune puternică, în special în SUA. Cei mai importanți jucători sunt startup-urile Lime și Bird, doi unicorni cu una dintre cele mai rapide ascensiuni și evaluați la acest moment la peste 10 miliarde de dolari fiecare. Trotinetele și bicicletele electrice sunt pe un trend puternic crescător al vânzărilor, ceea ce a făcut ca vehiculele furnizate de Lime să fie incluse în aplicația Google Maps.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Sursa: futureengine.org
Mai este interesant: Date indicate luna trecută relevă însă că, în SUA, cel puțin 1.500 de persoane au avut nevoie de îngrijiri în urma accidentelor în timpul utilizării trotinetelor electrice, produse de la sfârșitul anului 2017, când a început moda folosirii acestui mijloc de transport.
Lime va recruta în România, în această fază de început, până la 20 de angajați, conform datelor analizate de Profit.ro.
Vehiculele electrice Lime sunt produse în China pe baza specificațiilor companiei americane, iar serviciul este deja disponibil în peste 70 de piețe din Statele Unite și Europa.
Până în vara anului trecut, în 18 luni de la înființare, Lime a atras investiții de 467 de milioane de dolari, iar după parteneriatul semnat cu Uber valoarea startup-ului a urcat la 1,1 miliarde dolari. La acest moment, după alte runde de finanțare, valoarea companiei este estimată ca depășind 10 miliarde de dolari.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Tokinomo, un startup local care a dezvoltat o soluție de promovare a produselor în magazin, atrage o finanțare de șase cifre în euro de la un fond din SUA și mai mulți investitori româniAcordul prevede ca Lime să fie promovată în aplicația Uber, iar logo-ul Uber să fie lipit pe trotinetele și scuterele Lime.
Nu este prima oară când Uber procedează astfel. Aceeași cale a fost urmată și cu compania de biciclete electrice Jump Bikes, pe care, în cele din urmă, Uber a achiziționat-o cu peste 100 de milioane de dolari.