Șeful Daewoo Shipbuilding: Șantierul Naval de la Mangalia, în discuții cu potențiali cumpărători

Șeful Daewoo Shipbuilding: Șantierul Naval de la Mangalia, în discuții cu potențiali cumpărători
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 24 mar 2017

Daewoo Mangalia Heavy Industries, cel mai mare constructor de nave din România, poartă discuții cu potențiali investitori în vederea unei eventuale vânzări, a anunțat vineri șeful acționarului majoritar, grupul sud-coreean Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering.

Șantierul naval de la Mangalia se află pe lista activelor pe care Daewoo vrea să le vândă din cauza uriașelor probleme financiare cu care se confruntă de mai mulți ani. Două alte companii din cadrul grupului se află, de asemenea, în discuții cu potențiali cumpărători, potrivit directorului general Jung Sung-leep.

Urmărește-ne și pe Google News

Șeful Daewoo spune că grupul sud-coreean a obținut suficiente comenzi ca să revină pe profit în 2017, în caz contrar urmând să demisioneze.

CITEȘTE ȘI 93% din profitul net de 41,5 milioane lei al Teraplast va fi merge către acționari sub formă de dividend și acțiuni gratuite

"Chiar dacă sunt ceva probleme cu lichiditățile, acest lucru nu are legătură cu obținerea de comenzi în acest an. Dacă, dintr-un motiv sau altul, nu înregistrăm profit anul acesta, va fi din cauza lipsurilor mele și, evident, va trebui să demisionez", a spus Jung într-o conferință de presă, citat de Reuters.

Daewoo are cel mai mare volum de comenzi existente în rândul constructorilor de nave, însumând un tonaj brut compensat de 6,16 milioane CGT, mult peste volumul comenzilor primite de Samsung Heavy (3,6 milioane CGT) și de Hyundai Heavy (3,39 milioane CGT), potrivit datelor Clarksons Research.

Cu toate aceastea, Daewoo se confruntă cu cele mai mari probleme financiare, după ce a raportat pierderi record de peste 4 miliarde dolari în 2015, pe fondul creșterii costurilor în urma întârzierilor la construcția de platforme offshore, dar și a comenzilor anulate în condițiile prăbușirii prețului petrolului. Grupul a continuat să înregistreze pierderi în 2016.

Cei mai mari creditori cu capital de stat ai Daewoo, anume Banca Coreeană de Dezvoltare (KDB) și Banca Coreeană de Import-Export, pregătesc o infuzie de capital în valoare de 2,6 miliarde dolari pentru constructorul de nave, în cadrul unui program de salvare care prevede conversia în acțiuni a unor datorii de peste 3,3 miliarde dolari.

EXCLUSIV Autoritățile vor analiza introducerea impozitului pe suprafață pentru frizerii, saloane de coafură și vulcanizări auto CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Autoritățile vor analiza introducerea impozitului pe suprafață pentru frizerii, saloane de coafură și vulcanizări auto

În absența capitalului suplimentar, Daewoo nu va putea răscumpăra obligațiuni scadente în valoare de 841 milioane de dolari, a anunțat joi autoritatea sud-coreeană de reglementare în domeniul financiar FSC.

"Am extins deja de trei ori programul de vânzare a activelor și strategia în vederea tăierii costurilor. Nu mai sunt alte active pe care să le vindem", a precizat Jung.

Până în prezent, Daewoo a reușit să strângă doar 1.800 miliarde woni (1,6 miliarde dolari) în cadrul unui program de vânzare a activelor și tăieri de costuri în valoare totală de 5.300 miliarde woni (4,7 miliarde dolari).

Daewoo încească să ajungă la un acord cu sindicatele pentru desființarea unor noi locuri de muncă, a adăugat șeful grupului, fără să elaboreze.

Aproximativ 3.000 de angajați Daewoo au fost concediați începând cu octombrie 2015. Grupul sud-coreean are în prezent circa 40.000 de angajați, număr ce include afiliați și subcontractori.

Șantierul Naval Daewoo Mangalia are 6.000 de angajați proprii și ai societăților subcontractoare. Daewoo Shipbuilding deține 51% din acțiunile companiei, diferența fiind în mâinile statului român, prin Ministerul Economiei.

viewscnt
Afla mai multe despre
daewoo mangalia
vanzare
jung sung-leep